کشته شدن چندین سرکرده داعش در الانبار

کشته شدن چندین سرکرده داعش در الانبار
پنج‌شنبه 9 مهر 1394 - 14:02

ستاد رسانه جنگ در عراق از کشته شدنِ 35 تن از عناصر گروه تروریستی داعش از جمله شماری از سرکردگانِ این گروه، در حمله موشکی به قرارگاه آنان در غرب استان الانبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه ستاد رسانه جنگ عراق آمده است، یگان بازهای اطلاعاتی، کارگاه داعشی ها را در شهر فلوجه هدف قرار داد. این کارگاه برای بمب گذاری خودروها و ساخت کمربندهای انفجاری مورد استفاده قرار می گرفت. حملۀ هوایی به این کارگاهِ بمب سازی، علاوه بر انهدام مقادیر زیادی موشک و مهمات و مواد منفجره، به کشته شدن 15 تن از عناصر تروریستِ داعش انجامید.

به نوشتۀ سایت شبکه السومریه، "بازهای نیروهای هوایی با استناد به اطلاعاتی دقیق از بازهای اطلاعاتی موفق شدند آشیانه داعشی ها را در منطقه الجزیره با دقتِ فراوان هدف قرار دهند. به نظر می رسد که هنگام این حمله، شماری از سرکرده های داعش از موصل و صلاح الدین و الانبار برای شرکت در یک جلسه، در این قرارگاه حضور داشتند. در این حمله نیز 20 تن از عناصر داعش کشته شدند."

بر پایه این گزارش، از میان کشته ها، ابوخطاب، مسؤول نظامی واحد الجزیره، ابوالولید الجزراوی، داعشی سعودی که مسئول داعشی های خارجی در استان صلاح الدین است و عملیات متعددی در پالایشگاه بیجی انجام داده است، شناسایی شدند. از دیگر افرادِ شناخته شده، ابوعبدالله الترکمانی از منطقه تلعفر مسؤول نقل و انتقال نیروهای داعش بود. ابویوسف العیساوی مسؤولِ بمب سازی و ابوریام الجمیلی کارشناس صنایع موشکی و ابوقسوره الشامی نیز در بین کشته ها شناخته شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها