برادر رکن آبادی در مصاحبه با العالم مطرح کرد:

"خبر شهادت رکن آبادی صحت ندارد"

پنج‌شنبه 9 مهر 1394 - 16:00

برادر سفیر سابق کشورمان در لبنان تاکید کرد، هنوز هیچگونه خبر تأیید شده ای در خصوص سلامت و یا شهادت دکتر "غضنفر رکن آبادی" به دست نیامده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مرتضی رکن آبادی" ظهر پنجشنبه با حضور در استودیوی شبکه خبری العالم، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات و اخباری که دقایقی قبل از مسؤولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از مکه دریافت کردم، تا این لحظه هیچگونه خبر تأیید شده‌ای درخصوص سلامت و یا شهادت دکتر "رکن آبادی" به دست نیامده است، و ما باید همچنان منتظر باشیم تا با جستجوی بیشتر در کانتینرهای حامل پیکرهای مطهر جان باختگان این حادثه، خبر دقیقتری به دست بیاوریم.
مرتضی رکن آبادی در خصوص برخی خبرهای منتشر شده مبنی بر جان باختن چند دیپلمات ایرانی در فاجعه منا، افزود: من در درجه اول ازتمامی عوامل اطلاع رسانی داخلی و خارجی تقاضا دارم در ارسال خبرها روی تلکس‌های خبری و آنتنهای خبری خودشان دقت بیشتری به خرج دهند.
وی افزود: خبر فوت و یا شهادت 4 دیپلمات و از جمله برادر من دکتر رکن آبادی تا این لحظه به هیچ وجه صحت ندارد، و من از تمامی عوامل اطلاع رسانی درخواست دارم در این خصوص بیشتر مسؤولانه عمل کنند و موجبات نگرانی خانواده‌ها را فراهم نکنند.
رکن آبادی درباره آخرین تماس با برادرش گفت: دقیقا در صحرای عرفات و روز عرفه بود که با ایشان تماس داشتیم، و ایشان در آن روز در برابر چشم ده ها هزار ایرانی در عرفات و همچنین میلیونها نفری که از تلویزیون به صورت مستقیم مراسم را دنبال می کردند، بیانیه حج امسال را قرائت کرد. آخرین صحبت هم فردای آن روز قبل از حرکت به سوی رمی جمرات انجام شد، ولی بعد از آن هیچگونه خبری از سلامت و یا شهادت ایشان در دست نیست.
وی افزود: دکتر رکن آبادی زمانی که قصد داشت به حج مشرف شود، مدارکش یعنی پاسپورت عادی خود را به من داد و من شخصا مدارک وی را تحویل سازمان حج و زیارت دادم تا برای اخذ ویزا به صورت معمول و طبق عرف اقدام شود؛ ولی متأسفانه مقامات سعودی ادعا کردند که چنین شخصی وارد عربستان نشده است. اما با توجه به اینکه میلیونها نفر شاهد پخش تصویر دکتر رکن آبادی در مراسم عرفات بودند حرف خود را تغییر داده و مدعی شدند که وی با مدارک و مشخصات جعلی وارد عربستان سعودی شده است که بلافاصله ما با مقامات بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه تماس گرفتیم، و درخواست کردیم که کپی مدارک ایشان را برای ما ارسال کنند.
مرتضی رکن آبادی خاطرنشان کرد: بر اساس مدارک و شواهد موجود، دکتر غضنفر رکن آبادی با مدارک اصلی خودش وارد عربستان شده و حرفهای مقامات سعودی به این دلیل است که می‌خواهند بی کفایتی و سوء مدیریت خودشان را کتمان کنند.
رکن آبادی درباره ادعای سعودی‌ها مبنی بر تعامل سیاسی جمهوری اسلامی ایران با موضوع فاجعه منا، گفت: در پاسخ من می خواهم این سؤال را مطرح کنم که آیا درخواست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه ما تیمهای پزشکی خودمان را برای کمک به عربستان اعزام کنیم، یک برخورد سیاسی است یا یک برخورد مسؤولانه و انسانی برای نجات انسانی مصدومان ایرانی و غیر ایرانی؟!؛ این موضوع بهانه‌ای است که مقامات سعودی می‌خواهند با مطرح کردن آن بی کفایتی خود را در مدیریت امور حج مخفی کنند.

پربیننده ترین خبرها