تعطیل شدن چندین بیمارستان در صنعا

تعطیل شدن چندین بیمارستان در صنعا
پنج‌شنبه 9 مهر 1394 - 18:20

13 مجتمع پزشکی در اثر حمله و محاصره متجاوزان در یمن خسارت دیده و یا تعطیل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم بمباران مستمر صنعا پایتخت یمن توسط ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان سعودی باعث تعطیلی 10 مجتمع پزشکی و خسارات هنگفت به 3 بیمارستان اصلی شهر شده و شهروندان را از خدمات پزشکی محروم نموده است.
دکتر "علی الشعیبی" معاون مدیر کل دفتر بهداشت صنعا در این زمینه گفت: ادامه تجاوز سعودی ها برای هفتمین ماه متوالی باعث بحرانی شدن اوضاع بهداشتی در صنعا شده و در سایه محاصره ظالمانه کشور، خدمات به طور بی سابقه ای کاهش یافته است.
وی افزود: بیمارستان السبعین که از نظر رتبه اولین بیمارستان کودکان و مادران بود خسارات زیادی دیده و به بیمارستان آموزشی الجمهوری نیز خسارت های محدودی وارد شده است. بیمارستان ضبوه نیز در بمباران شدیدا تخریب شده و تمام دستگاهها و کادر پزشکی آن در میان سایر بیمارستانها توزیع شده اند.
دکتر الشعیبی خاطرنشان کرد که بمباران منطقه "فج عطان" و نقم باعث آسیب رسیدن به مجتمع های پزشکی فح عطان، 26 سپتامبر، آزال و بن حیان شده است و در منطقه بنی الحارث و معین نیز مجتمع پزشکی الحفا و چند مرکز درمانی دیگر تعطیل شده اند.

کمبود دارو و ملزومات پزشکی در صنعا
معاون مدیر کل دفتر بهداشت صنعا تاکید کرد که مراکز درمانی از کمبود شدید دارو و ملزومات پزشکی مخصوصا برای موارد اورژانسی و حوادث رنج می برند و بمباران کارخانه ساخت اکسیژن باعث شده تا این مادۀ مهم نیز با کمبود مواجه شود و آثار منفی فراوانی به همراه داشته باشد.

فشار کاری کارکنان بیمارستانهای صنعا
دکتر الشعیبی گفت که 6 بیمارستان اصلی و 126 مجتمع پزشکی و محلی و دولتی در صنعا بسیار بیشتر از توان خود در حال کار کردن و ارائه خدمات هستند تا تعطیلی سایر مراکز درمانی را جبران کنند مخصوصا که هزاران خانواده از استان های صعده و عمران و استان های جنوبی به پایتخت مهاجرت کرده اند.

درخواست کمک از سازمان های بین المللی
دکتر الشعیبی از سازمان های بین المللی مانند صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز خواست که به یاری ملت یمن بشتابند و نیازهای پزشکی و درمانی آنها را برآورده نمایند.
وی همچنین رفع محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن را که مانع از ورود داروها و ملزومات پزشکی می شود خواستار شد.

پربیننده ترین خبرها