پوتین:عملیات روسیه برای مبارزه با تروریسم است

پوتین:عملیات روسیه برای مبارزه با تروریسم است
شنبه 11 مهر 1394 - 11:14

رییس جمهور روسیه گفت که حملات هوایی روسیه در سوریه با هدف مبارزه با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی این کشور صورت می گیرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم ، "دیميتری بيسكوف" سخنگوی رسمی ریاست جمهوری روسیه در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد، ولادیمیر پوتین، تاکید کرده است که عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه طبق اصول اساسی قوانین بین المللی اجرا می شود.

وی افزود: پوتین در سخنان خود گفته که عملیات نیروهای روسیه در سوریه علیه گروه های تروریستی یعنی داعش و جبهه النصره و برخی دیگر از گروه هاست.

پوتین تصریح کرد، حمایت از عملیات تهاجمی ارتش سوریه با هدف حفظ تمامیت ارضی این کشور صورت می گیرد.

در همین حال رییس جمهور روسیه در گفتگو با همتای فرانسوی خود بر لزوم مشارکت کشورهای دیگر در فعالیت مرکز اطلاعاتی جدید در بغداد تاکید کرد.

پوتین روز جمعه 10 مهرماه، و پیش از آغاز نشست گروه موسوم به نرماندی در کاخ الیزه به طور جداگانه با "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان و "فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه دیدار کرد.

دیدارهای پوتین با اولاند و مرکل پیش از نشست چهارجانبه روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین موسوم به نشست گروه نرماندی به منظور حل و فصل بحران در اوکراین انجام شد.

خاطرنشان می شود که "لوران فابیوس" و "سرگئی لاوروف" وزرای امور خارجه فرانسه و روسیه نیز در نشست  مقامات دو کشور روسیه و فرانسه در کاخ الیزه حضور داشتند.

تلاش برای حل بحران سوریه با نقش آفرینی ایران

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه دیروز گفت که در پایان دیدار "چهارجانبه نرماندی" تاکید کرده است که روسیه ، آمریکا ، اتحادیه اروپا و ایران باید درکنار دیگر کشورهای منطقه برای حل بحران سوریه تلاش کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها