عمان از برقراری امنیت و ثبات در سوریه حمایت کرد

عمان از برقراری امنیت و ثبات در سوریه حمایت کرد
يکشنبه 12 مهر 1394 - 13:26

وزیر خارجه عمان، بار دیگر بر موضع ثابت کشورش مبنی بر محکومیت تروریسم در سوریه تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "یوسف بن علوی" در همین خصوص به خطری که پدیده تروریسم برای امنیت منطقه و جهان به همراه دارد، اشاره کرد.
بن علوی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار حمایت از تلاشهای استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه، و بازگشت امنیت و ثبات به این کشور شد.

نگرانی عمان از ادامه خشونت در یمن
بن علوی در خصوص یمن نیز خاطرنشان کرد: طرفهای سیاسی در یمن همچنان می توانند امنیت وثبات را به این کشور بازگردانند.
وی گفت: عمان نگران ادامه خشونت در یمن است و همین امر باعث شد تا بسیاری از گروه های تروریست بتوانند برای خود در این کشور پایگاهی بنا نهند.
وزیر خارجه عمان هدف قرار گرفتن مقرهای دیپلماسی در صنعا را محکوم کرد و از تمامی طرفها خواست تا به اصول بین الملل احترام گذاشته و تعهدات خود را در این خصوص نقض نکنند.

عمان خواستار تحقق طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای
بن علوی همچنین بر اهمیت حفظ بعد بین المللی معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای تاکید کرد و گفت: این امر تنها با خلع سلاح و پیشگیری از گسترش آن و اجازه دادن به کشورها برای استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای امکان پذیر است.
وی ابراز امیدواری کرد که کشورهای دست اندرکار معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای بتوانند طرح اعلام خاورمیانه به عنوان منطقه عاری از تسلیحات هسته ای و کشتار جمعی را تحقق ببخشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها