حماس: انتفاضه جدیدی در راه است

يکشنبه 12 مهر 1394 - 14:36

محمود الزهار یکی از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: شرایط برای شعله ور شدن انتفاضه جدید فلسطین علیه اسراییل فراهم شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، الزهار تشکیلات خودگردان فلسطین را به پیشگیری از شعله ور شدن انتفاضه جدید علیه رژیم صهیونیستی متهم کرد.
وی افزود: زمینه مردمی این امر آنهم با شدت بیشتر با توجه به افزایش اقدامات تجاوزکارانه اسراییل در میان فلسطینیان مهیا شده است.
الزهار خاطرنشان کرد: نیروی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در شرایط کنونی متاسفانه مانع از شکل گیری انتفاضه می شود. از این نیرو در جهت سرکوب انتفاضه و توجیه اقدامات خصمانه اسراییل در مسجد الاقصی استفاده می شود.
عضو برجسته "حماس"  خاطرنشان کرد: تنها راه دفاع از مسجد الاقصی و جلوگیری از تحقق یافتن توطئه های اسراییل آن است که مردم کرانه باختری و بیت المقدس سلاح به دست گیرند . متاسفانه تا به این لحظه سلاح فقط برای حمایت از شهرک نشینان و اشغالگران صهیونیست موجود است.
الزهار گفت: نوار غزه که از اواسط سال 2007 در اختیار حماس قرار دارد، نمی تواند به تنهایی به جای تمام جهان عرب و اسلام به محافظت از مسجد الاقصی بپردازد.
وی افزود: مسجد الاقصی نه تنها نزد غزه مقدس است بلکه سومین مکان مقدس در جهان اسلام به شمار می رود و جهان عرب و اسلام در وهله اول مسوول محافظت از آن هستند و این امر تنها مسوولیت غزه نیست. غزه به وظیفه خود در مورد بیت المقدس و کرانه باختری و جهان عرب و اسلام عمل می کند.
الزهار خاطرنشان کرد: حماس ایده های تونی بلر فرستاده سابق کمیته چهارجانبه بین المللی صلح در خاورمیانه در خصوص تثبیت آتش بس با اسراییل در نوار غزه را رد کرد.
وی یادآور شد: حماس با بلر طرح جدید آتش بس را مورد بحث و بررسی قرار نداد بلکه توافق آتش بس اعلام شده از سوی مصر در 26 اوت سال گذشته را مورد تبادل نظر قرار داد.
الزهار اظهار داشت: ما به بلر و دیگران گفتیم برای تثبیت آتش بس و عدم وقوع درگیری جدید با اسراییل اشغالگر می بایست محاصره نوار غزه پایان یابد. حماس تثبیت آتش بس با اسراییل را تنها در صورت پایان یافتن محاصره نوار غزه خواهد پذیرفت.
این رهبر برجسته حماس تهدید کرد: عدم تثبیت آتش بس به معنای آن است که اسراییل بهای گزاف ادامه محاصره غزه را پرداخت خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها