شمار کشته شدگان مصری در فاجعه منا افزایش یافت

شمار کشته شدگان مصری در فاجعه منا افزایش یافت
يکشنبه 12 مهر 1394 - 21:32

العالم - وزیر اوقاف مصر و رئيس هيأت حجاج اين كشور اعلام كرد که شمار کشته شدگان مصری به 138 نفر و شمار افراد مفقود شده به 96 نفر افزايش يافته است.

به گزارش روز یکشنبه پايگاه خبري شبكه العالم "محمد مختار جمعه" وزیر اوقاف مصر اعلام کرد براساس آخرین آمار، شمار حجاج مصری کشته شده در حادثه منا به ۱۳۸ نفر رسیده است و از سرنوشت ۹۳ نفر دیگر هنوز خبری به دست نرسیده است.

وی همچنین شمار حجاج مصری زخمي در حادثه منا را ۱۷ نفر اعلام کرد و آمار نهایی مصدومان و کشته شدگان را به پس از بازگشت "احمد عماد" وزیر بهداشت مصر از عربستان موکول کرد.

وزیر اوقاف مصرهمچنین افزود: شمار زیادی از حجاج این کشور از علائم و مشخصات شناسايي استفاده نکرده اند و این موضوع، کار شناسایی آنها را دشوار کرده است. با اين وجود، ما تمام توان خودمان را برای یافتن و بازگرداندن آنها به مصر به کار می گیریم.

براساس آمار وزارت اوقاف مصر، حدود پنج هزار نفر از حجاج مصر برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی رفته اند. اما هنوز آمار قطعی تعداد کشته شدگان و مصدومان مشخص نیست و وزیر بهداشت مصر به منظور شناسایی و بررسی وضعیت حجاج این کشور و پیگیری مفقودان این حادثه عازم عربستان شده است.

پربیننده ترین خبرها