گرایش مردان سعودی به ازدواج با خدمتکاران!

گرایش مردان سعودی به ازدواج با خدمتکاران!
دوشنبه 13 مهر 1394 - 13:35

انتخاب خدمتکار زن به عنون همسر دوم، اخیراً به معضلی پیچیده در جامعه عربستان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "قطیف"، برخی از کارشناسان درعربستان بررسی پدیده انتخاب خدمتکار منزل به عنوان زن دوم را با هدف پیدا کردن علل و یافتن راه حل برای آن آغاز کرده اند.

" أريج " یکی از زنان عربستانی که با این مشکل مواجه شده است، گفت هیچ وقت پیش بینی نمی کرد که همسرش روزی با خدمتکار منزلشان ازدواج کند.

وی افزود که همسرش تمایلی به تعامل با خدمتکار نداشت و خودش تنها به عنوان مسؤول امور خانه با خدمتکار در ارتباط بود و همواره با وی با نیکی رفتار می کرد تا اینکه درنهایت، وی همسرش را ربود.

این زن عربستانی خاطرنشان کرد، زمانی متوجه افزایش روابط میان همسرش و خدمتکار منزل شد که کار از کار گذشته بود و وقتی که متوجه قضیه شد و تصمیم گرفت که این خدمتکار را به کشورش بازگرداند ، متوجه شد که همسرش پنج ماه است که او را به عنوان همسر دوم اختیار کرده است.

زن دیگری به نام سمیره که قربانی این مساله شده است، می گوید که هنوز نمی داند چرا همسرش، خدمتکار منزلشان را به عنوان همسر دوم خود انتخاب کرده است ، هنوزنمی داند که با وجود اینکه این خدمتکار زیبا و تمیز نیست ، چه چیزی باعث شده است که همسرش وی را به عنوان همسر دوم انتخاب کند.

"بدرية" زن عربستان دیگری که این تجربه تلخ را پشت سرگذاشته است ، دراین باره می گوید: به نظرمی رسد که فراموش کردم که این خدمتکار یک زن است و تمایل دارد با مردی که از لحاظ مالی وضعیت خوبی دارد، ازدواج کند.

وی ادامه داد که هنگامی که همسرش برای او هدیه می خرید، آثار تعصب و حسد در چهره وی ظاهر می شد .

او همچنین گفت که خدمتکار منزل از لوازم آرایش  برای اغوا کردن همسرش استفاده می کرده است.

وی درپایان گفت: زن عربستانی درصورت اقدام همسرش به انتخاب خدمتکار منزل به عنوان همسر دوم، باید خودش را به خاطر کوتاهی سرزنش کند.

دكتر" أبو بكر بقادير" استاد سابق جامعه شناسی در دانشگاه ملک عبدالعزیز دراین باره گفت: برخی از مردان به مراقبت های ویژه از سوی همسرانشان نیاز دارند.

وی افزود: منظورم این است که آن ها زنی را می خواهند که همه نیازهای آن ها را اعم از تهیه کردن غذا و شستن لباس را فراهم کند، و همیشه به وضعیت ظاهری خود توجه داشته باشد.

بقادیر همچنین گفت که زن و شوهر همواره باید برای بهبود روابط خود تلاش کنند تا زندگی آن ها بر اساس عشق و احترام متقابل باشد و درنتیجه روابط آن ها مستحکم باشد و بتوانند بحران های پیش روی زندگی زناشویی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

پربیننده ترین خبرها