فریاد تروریست‌ها و غرب از حملات "جدی" روسیه

فریاد تروریست‌ها و غرب از حملات
دوشنبه 13 مهر 1394 - 16:36

وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد جدی بودن حملات روسیه، فریاد تروریست‌ها و حامیان غربی آنها را درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه در تازه ترین موضع گیری در قبال تحولات جدید در عرصه سوریه پس از ورود مستقیم نیروهای روسی، تاکید کرد: جدی بودن حملات روسیه به تروریست‌ها، فریاد آنان و حامیان غربی شان را در آورده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الزعبی اظهار داشت: جدی بودن حملات روسیه به مواضع تروریست‌ها در سوریه سبب شده است تا گروه‌های تروریستی با عناوین مختلف و حامیان غربی و منطقه‌ای آنها به داد و فریاد بپردازند، در حالی که این گروه‌ها زمانی که واشنگتن ائتلاف خود برای ضربه زدن به گروه داعش را اعلام کرد، حتی یک فریاد هم راه نینداختند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: ائتلاف واشنگتن علیه داعش،‌ جدی نیست و حملاتش به گروه تروریستی داعش هیچ ثمره و نتیجه‌ای نداشته است و به جای اینکه این گروه‌های تروریستی در سطح جغرافیایی و نظامی با آغاز عملیات آن ائتلاف دچار عقب نشینی و ضعف شوند، تقویت شدند و اقدامات آنها گسترش یافت.

وی تصریح کرد هدف این ائتلاف از همان ابتدا، نابودی داعش نبود، بلکه باقی نگه داشتن آن تا طولانی‌ترین زمان ممکن برای رسیدن به اهداف سیاسی و اجرای طرح‌هایشان بر این اساس بوده است.

الزعبی درباره حل سیاسی بحران سوریه از راه گفت‌وگو اظهار داشت:

نشست مسکو 2، درها را به روی امکان واقعی گفت‌وگو میان سوری‌هایی که تروریسم را رد می‌کنند، باز کرده است.

وی درباره بروز تغییرات در مواضع غربی در قبال بحران سوریه ابراز عقیده کرد علت این تحول و تغییر در مواضع غربی، اصرار و پافشاری سوریه بر ایستادگی و مقاومت و حمایت دوستانش از جمله روسیه بوده است.

حملات هوایی روسیه به مواضع گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در پی درخواست رسمی دولت سوریه و موافقت قاطع پارلمان روسیه با مشارکت نظامی این کشور در نبرد با تروریست‌ها از چهارشنبه هشتم مهر آغاز شد که این حملات تا کنون، تلفات و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد کرده و اعتراض شدید حامیان آنها از جمله عربستان، ترکیه، قطر و کشورهای غربی را به دنبال داشته و آنها خواستار توقف حملات روسیه به گروه‌های تروریستی شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها