سنگ‌اندازی آمریکا در عملیات ضدتروریستی روسیه

سنگ‌اندازی آمریکا در عملیات ضدتروریستی روسیه
دوشنبه 13 مهر 1394 - 18:04

العالم - یک فرمانده ارشد نیروی هوایی روسیه اعلام کرد که با توجه اختلال‌های عمدی در سیستم جهت یابی GPS از سوی آمریکا و ارائه اطلاعات تحریف شده درباره حملات ضدتروریستی در سوریه، استفاده از این سامانه از دستور کار خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال "آناتولی نیستچوک" فرمانده پایگاه پانزدهم نیروی هوایی روسیه امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا در سامانه GPS با اطلاعات تحریف شده موقعیت جغرافیایی و ارتباطی، سامانه های ناوبری جهانی را مختل می کند.

وی افزود: آمریکا بارها از این روش استفاده کرده و به همین دلیل روسیه به این سامانه اعتمادی ندارد و از داده های ماهواره ای خود بهره می گیرد.

نیستچوک با تاکید بر اینکه روسیه از سامانه "گلوناس" خود که جهان را زیر پوشش دارد بهره می گیرد، ادامه داد: تجزیه و تحلیل ها انجام گرفته نشان می دهد که رقیب از این تحریف ها برای رسیدن به اهداف خود بهره می گیرد.

ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها را در سوریه به ویژه داعش از روز چهارشنبه گذشته آغاز کرد که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست ها وارد شده و همزمان واکنش هایی را درپی داشته است.

سه شنبه گذشته وزارت دفاع روسیه فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده سوخو بر فراز آسمان سوریه و بمباران مواضع تروریست ها در این کشور به ویژه داعش را صادر کرد که براساس آخرین خبرها تاکنون چندین مرکز و موضع تروریست ها بمباران شده است.

حجم این عملیات هوایی در چند روز گذشته آنقدر زیاد توصیف شده که اخبار رسیده از سوریه حکایت از تاثیرگذاری فراوان در صفوف تروریست ها در این کشور دارد به حدی که براساس خبرها گروه های تروریستی از آمریکا درخواست کمک به ویژه موشک های ضدهوایی برای مقابله با جنگنده - بمب افکن های روسی کرده اند.

کارشناسان نظامی و تحلیلگران سیاسی معتقدند که امکانات و تجهیزات نیروی هوایی روسیه در کنار نیروهای ارتش سوریه، نیروهای حزب الله و دیگر متحدان سوریه و هماهنگی آنها با هم در جنگ علیه تروریست ها، معادلات نبرد در سوریه را به نفع جبهه مقاومت اسلامی تغییر خواهد داد و این موضوع در روزهای آینده سرعت بیشتری نیز به خود خواهد گرفت.

اما همانگونه که انتظار می رفت، اقدام روسیه با واکنش منفی به وجود آورندگان و حامیان گروه های تروریستی در سوریه از جمله آمریکا، ترکیه، عربستان، قطر و رژیم صهیونیستی مواجه شد، چرا که این کشورها نزدیک به 5 سال است که با تمام توان به تروریست ها برای نابودی کشور و ملت سوریه کمک کرده اند، ولی به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها