آمریکا چگونه به عملیات روسیه در سوریه پاسخ می‌دهد؟

آمریکا چگونه به عملیات روسیه در سوریه پاسخ می‌دهد؟
دوشنبه 13 مهر 1394 - 19:02

العالم - به گفته منابع غربی و عربی، واشنگتن در واکنش به عملیات روسیه در سوریه، در صدد است تا حمایت تسلیحاتی خود را از گروه های مسلح (تروریستی) در سوریه گسترش دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع غربی و عربی می گویند که واشنگتن در پاسخ به عملیات هوایی روسیه در سوریه، در حال بررسی راه های توسعه حمایت تسلیحاتی از گروه های مسلح سوری است که آنها را گروه های مخالف "میانه رو" توصیف می کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی امکان افزایش حمایت های خود از گروه های مسلح "میانه رو" در سوریه است؛ این حمایت ها شامل کمک های تسلیحاتی و آموزش نظامی است. شمار افراد مسلح گروه های موسوم به مخالفان میانه رو سوریه به 8 هزار نفر می رسد.

رویترز به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که کمک های آمریکا به گروه های مسلح در سوریه گسترده بوده و شامل حملات هوایی، ارائه تجهیزات و تسلیحات خواهد شد.

بر اساس شواهد و قرائن و اخبار منتشر شده، آمریکا از مدت ها پیش برنامه خود را برای آموزش گروه های مسلح سوری که آنها را "میانه رو" توصیف می کند، آغاز کرده و بیش از 5000 تروریست را در ترکیه، اردن و عربستان آموزش داده است. 

مدعیان مبارزه با تروریسم به سرکردگی واشنگتن که مدت هاست با ادعای دروغین تشکیل ائتلاف بین المللی ضد داعش، افکار عمومی جهان را به خود مشغول کرده اند، تاکنون دستاوردی واقعی در این موضوع محقق نکرده اند و حتی در مواردی، آشکارا کمک های خود را با هواپیما برای تروریست ها ریخته و ادعا کرده اند که این کمک ها به اشتباه در اختیار تروریست ها قرار گرفته است؛ اما اینک که جنگنده های روسیه عملا و به طور جدی وارد میدان نبرد در سوریه شده اند و مواضع تروریست ها را هدف قرار داده اند، این مدعیان در برابر حملات روسها موضع گیری می کنند و به بهانه های واهی در صدد کارشکنی در این مسیر برآمده اند.

پربیننده ترین خبرها