موج بیداری ملتها درباره سوء تدبیر عربستان

سه شنبه 14 مهر 1394 - 15:42

معاون برون مرزی صدا و سیما با اشاره به فعالیتهای مستمر و مؤثر رسانه‌های داخلی و برون مرزی پس از فاجعه منا، تأکید کرد: با این اطلاع رسانی خوشبختانه امروز شاهدیم که موج بیداری در میان ملتها نسبت به سوء تدبیر سعودی‌ها ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر "محمد اخگری" امروز (سه شنبه) در مراسم تشییع پیکر "سید حمید میرزاده" گفت: به دلیل آنکه معمولا مخاطبان رسانه‌های برون مرزی در خارج از کشور هستند، خبرنگاران، دست اندرکاران و مجریان آنها در داخل کشور کمتر شناخته شده‌اند.
اخگری افزود: مرحوم میرزاده هم یکی از این همین خبرنگاران و جهادگران رسانه‌ای گمنام معاونت برون مرزی بود که سالها در رادیوی عربی برون مرزی فعالیت می‌‌کرد، و با توجه به تسلطی که به زبان عربی داشت، علاوه بر گویندگی، کار دبیری خبر و مترجمی را هم انجام می‌داد، و مدیریت تولید این شبکه را نیز عهده دار بود.
اخگری خاطرنشان کرد: وی فردی بسیار مخلص، زحمت کش، با تقوا و دارای توان علمی بود.
وی تأکید کرد: به رسم هرسال که خبرنگارانی برای پوشش مراسم معنوی حج از سازمان صدا و سیما اعزام می‌شوند؛ امسال هم سید حمید میرزاده با توجه به توانی که داشت نماینده رسانه‌های برون مرزی بود، تا اخبار اطلاعات و تصاویر این مراسم باشکوه را برای مخاطبان رسانه‌های برون مرزی مخصوصا رسانه‌های عرب زبان ما مخابره کند، که در راستای همین مأموریت به لقاء الله پیوست.
اخگری با اشاره به تلاشهای مستمر و مؤثر رسانه‌های معاونت برون مرزی صدا و سیما و شبکه‌های داخلی برای پرداختن به ابعاد مختلف فاجعه منا گفت: از اولین لحظاتی که این واقعه رخ داد رسانه‌های داخلی مانند شبکه خبر و خبرگزاری صدا و سیما و رسانه‌های مختلف معاونت برون مرزی مانند العالم، پرس تی وی، الکوثر، سحر و شبکه‌های رادیویی به 31 زبان به اطلاع رسانی درخصوص فاجعه منا پرداختند، و این اتفاق همچنان در قالب گزارشهای مختلف، مصاحبه با شاهدان عینی و حجاجی که شاهد عینی این حادثه بودند، ادامه دارد.
اخگری افزود: شاهدان در همه این مصاحبه‌ها به سوء مدیریت مسؤولان عربستانی، عدم کمک رسانی به مصدومان، و عدم پاسخگویی و مسؤولیت پذیر نبودن حکام عربستانی اشاره کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این فعالیتهای رسانه‌ای تأثیر بسیار زیادی در میان کشورهای مختلف داشته است؛ به صورتیکه ظاهرا بعضی از کشورهایی که در آغاز این فاجعه پیگیر وضعیت حجاج خود نبوده‌اند اکنون پیگیر شده‌اند، و برخی رسانه‌های عربستانی مانند شبکه العربیه یا برخی مسؤولان عربستانی مانند سفیر عربستان در انگلیس مستقیما رسانه‌های برون مرزی صدا و سیما را مورد حمله قرار داده‌اند.
اخگری تأکید کرد: این امر نشان می‌دهد که اگر اطلاع رسانی سازمان صدا و سیما چه در بعد داخلی و چه در بعد برون مرزی نبود، رسانه‌های غربی درست از همان ساعات اولیه موضوع را بایکوت کرده و رسانه‌های عربی هم مطالبی را به دروغ منتشر می‌کردند؛ ولی با این اطلاع رسانی خوشبختانه امروز شاهدیم که موج بیداری در میان ملتها نسبت به سوء تدبیر سعودی‌ها ایجاد شده است.

پربیننده ترین خبرها