روسیه: برخلاف آمریکا، حملات ما قانونی است

روسیه: برخلاف آمریکا، حملات ما قانونی است
سه شنبه 14 مهر 1394 - 22:00

روسیه اعلام کرد که حملات هوایی ارتش این کشور در سوریه با هماهنگی دولت دمشق اجرا می شود .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه تأکید کرد: حملات هوایی روسیه در سوریه برخلاف حملات ائتلاف آمریکا با موافقت دولت دمشق اجرا می شود و قانونی است .
زاخاروفا اعزام نیروی زمینی به سوریه را تکذیب کرد و گفت: مسکو نیروی زمینی به سوریه اعزام نخواهد کرد و سناریوی افغانستان هرگز تکرار نخواهد شد .
زاخاروفا خاطرنشان کرد: ما هیچ برنامه ای برای جذب داوطلبان با هدف اعزام آنها به سوریه برای جنگیدن در کنار ارتش این کشور نداریم.

* به ائتلاف آمریکا نمی پیوندیم
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: روسیه به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به فرماندهی آمریکا نخواهد پیوست زیرا فعالیت این ائتلاف مبتنی بر اجازه سازمان ملل متحد و دولت سوریه نیست و به همین دلیل غیرقانونی می باشد .
زاخاروفا تأکید کرد: ائتلاف آمریکا با اجازه دولت بغداد در خاک عراق عملیات اجرا می کند و این عملیات قانونی است، و اگر عملیاتش در خاک سوریه نیز با موافقت دولت دمشق باشد ، قانونی خواهد بود.
زاخاروفا خاطرنشان کرد: جامعه جهانی تاکنون تعریف و تفسیر یکسانی از تروریسم ارائه نکرده است ولی این امر مانع مبارزه ما با تروریسم و ارائه کمک به کشورهای دیگر برای مبارزه با تروریسم نخواهد شد .
زاخاروفا بر لزوم ریشه کن کردن داعش تأکید کرد و گفت : داعش باید نابود شود، و همزمان با اجرای عملیات نابودی داعش باید عملیات سیاسی نیز برای حل بحران سوریه آغاز شود .
زاخاروفا از رسانه های جهان به علت مخالفت با همکاری روسیه و سوریه در ریشه کنی داعش انتقاد کرد و گفت : رسانه های جهان به علت عملیات روسیه در سوریه، علیه مسکو تبلیغات منفی به راه انداخته اند ولی مسکو آماده پاسخ دادن به هر سؤالی و ارائه هر اطلاعاتی درباره عملیاتش در سوریه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها