افسر سابق سیا: کنگره به داعش کمک کرد

افسر سابق سیا: کنگره به داعش کمک کرد
چهارشنبه 15 مهر 1394 - 11:22

یکی از افسران سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) اعلام کرد کنگره با قرار دادن سلاح در اختیار گروه‌های مخالف مسلح سوری، در واقع گروه داعش را مسلح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  "جان کریاکو" افسر سابق بخش مبارزه با تروریسم سیا، و بازرس ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با بیان این مطلب گفت: گروه ارتش آزاد هیچ کمکی نکرد و حمایت از آن تنها اوضاع را وخیم تر کرد. بیشتر تسلیحات آمریکا که برای اعضای این گروه ارسال شد، در نهایت به دست داعش افتاد. در واقع کنگره این بودجه را به داعش اختصاص داد.
وی تصریح کرد: اعضای داعش در سوریه توانسته اند به تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکا که در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار داده شد، دست یابند و از این تسلیحات استفاده کنند. در عراق نیز تروریستهای داعش به مقادیر زیادی تجهیزات نظامی آمریکا که در اختیار نیروهای عراقی آموزش دیده توسط آمریکا بود دست یافتند.
این افسر سابق سیا گفت: ایده آمریکا مبنی بر ایجاد «گروه مخالفان حامی صلح» برای حکومت در سوریه به جای "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، ایده ای پوچ و بی اساس است.

وی گفت: آمریکا باید به جای وخیم تر کردن اوضاع، در امور داخلی سوریه مداخله نمی کرد.
کنگره آمریکا در سال 2014 بالغ بر 500 میلیون دلار برای آموزش و تجهیز بیش از پنج هزار تن از اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد تا پایان سال 2015 اختصاص داد.

پربیننده ترین خبرها