از سوی سازمان ملل متحد؛

اعدام 70 سنّی عراقی به‌دست داعش تایید شد

اعدام 70 سنّی عراقی به‌دست داعش تایید شد
پنج‌شنبه 16 مهر 1394 - 15:05

سازمان ملل متحد و رهبران عشایر عراق چهارشنبه شب تاکید کردند؛ گروهک تروریستی داعش 70 تن از عشایر اهل تسنن استان الانبار عراق را در هفته جاری اعدام کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، نعیم الکعود یکی از رهبران عشایر اهل تسنن عراق در همین رابطه اظهار داشت: داعش 70 تن از عشیره البونمر در منطقه ثرثار واقع در شمال الرمادی را ربوده و اعدام کرده است.

الکعود در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه افزود: افراد اعدام شده پدران و برادران نیروهای ارتش و پلیس و نیروهای داوطلب مردمی بودند که هم اکنون در منطقه پروانه شهر حدیثه با داعش مشغول نبرد هستند.
وی تاکید: داعش همه افراد یاد شده را تیرباران کرد.

دفتر حقوق بشر در مقر نمایندگی سازمان ملل در عراق ضمن تایید این خبر توضیح داد: این اولین بار نیست که دهها تن از عشیره البونمر توسط این گروهک تندرو تروریستی اعدام می شوند.

داعش در گذشته نیز در مناطق تحت سلطه خود که اهل تسنن عمده جمعیت در آنها را تشکیل می دهند، صدها تن از عشایری را که با آنها در حال نبرد به سر می برند، اعدام کرده است. به ویژه عشیره البونمر که در نوامبر 2014 ، 322 تن از آنها را اعدام کرد.

گروهک تروریستی داعش دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی است و دارای اندیشه وهابی تکفیری است. برخی از کشورهای منطقه به منظور پیشبرد دستور کار منطقه ای و بین المللی خود به منظور تجزیه منطقه و از بین بردن آن چنین اندیشه ای را در پیش گرفته اند.

داعش در 10 ژوئن 2014 بر شهر موصل تسلط یافت. این شهر هم اکنون دچار بحران امنیتی انسانی گسترده ای است زیرا این گروهک تروریستی سعی دارد تا دیدگاه افراطی خود را بر تمامی بخش های زندگی در شهر تحمیل کند.

از سوی دیگر حملات هوایی علیه مواضع داعش در استان الانبار عراق ادامه دارد که همه روزه به کشته و زخمی شدن برخی از عناصر آن منجر می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها