حمله پلیس مغرب به منتقدان آل‌سعود +فیلم

پنج‌شنبه 16 مهر 1394 - 15:14

تعدادی از جوانان مراکشی که قصد برگزاری تظاهرات بر ضد سوء مدیریت مناسک حج از سوی مقامات و وقوع فاجعه منی را داشتند، با برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی این کشور رو به رو شدند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در فیلمی که پایگاه اینترنتی مغربی "هس پرس" منتشر کرده است مأموران امنیتی مراکش تعدادی از جوانان را در رباط پایتخت این کشور زیر مشت ولگد گرفته و به آنها ناسزا می گویند. این برخورد انتقادات گسترده ای را در سایتهای اجتماعی به دنبال داشتند.

در فاجعه منی که به دلیل بی تدبیری آل سعود رخ داد، هزاران حاجی قربانی شدند که 27 نفر از آنها مراکشی هستند.

در این فیلم، یکی از تظاهرات کنندگان فریاد می زند: برادران ما در عربستان، قربانی بی تدبیری آل سعود شدند. ما امروز در اینجا جمع شده ایم تا به خاطر برادران قربانی مان به این بی تدبیری اعتراض کنیم. .. برادرانمان را مثل زباله روی هم ریختند... (دولتمردان) ما از دلار نفتی و عربستان می ترسند.

تصاویر منتشر شده در سایتهای اجتماعی نشان می دهند که به دلیل مداخله نیروهای امنیتی، بسیاری از شرکت کنندگان در این تظاهرات مورد حمله قرار گرفته و کتک خوردند.

در همین حال و هوا شرکت کنندگان در این تظاهرات ایجاد کمپینی را اعلام کردند که پیش از این نتوانسته بود مجوز بگیرد؛ گو اینکه کشته و مجروح شدن حجاج مراکشی در فاجعه منی خشم مردم این کشور را برانگیخته است.

مردم مغرب، سوء مدیریت حج و بی تدبیری ال سعود را محکوم کرده و نارضایتی خود را از نحوه برخورد دولت این کشور با پرونده منی که آکنده از ابهام و آشفتگی است، اعلام کردند.

در همین نمایندگان حزب عدالت و توسعه خواستار تشکیل جلسه کمیسیون خارجی و دفاع ملی و امور اسلامی و مراکشیهای مقیم خارج با حضور احمد توفیق، وزیر اوقاف و امور اسلامی، به منظور بررسی موضوع حج و انبوه موانع موجود شدند.

شایان ذکر است که آمار نهایی منتشر شده از سوی وزارت خارجه مراکش حکایت از کشته شدن 27 نفر از حجاج این کشور در حادثه منی دارد. 

پربیننده ترین خبرها