هشدار روسیه درباره گسترش داعش درافغانستان

هشدار روسیه درباره گسترش داعش درافغانستان
پنج‌شنبه 16 مهر 1394 - 19:40

رییس ستاد کل ارتش روسیه نسبت به افزایش محسوس تروریستهای "داعش" در افغانستان که می تواند باعث افزایش مهاجرت افغانی ها به اروپا شود، هشدار داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری "تاس" به نقل از "والری گراسیمف" افزود: شمار آنان بین دو تا سه هزار نفر رسیده که رشد این تعداد بی سابقه است.
وی در کنفرانس بین المللی افغانستان در مسکو ادامه داد: 50 هزار تروریست وابسته به بیش از 4 هزار سازمان و گروه در افغانستان فعالند.
گراسیمف تصریح کرد، عمده آنان معادل حدود 40 هزار نفر وابسته به "طالبان" هستند.
رییس ستاد کل ارتش روسیه افزود: افزایش نا امنی و درگیری تروریست ها در افغانستان مانعی در برابر تلاش کابل در زمینه ایجاد ثبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد کرده و در نهایت باعث کشته شدن بیشتر و ادامه مهاجرت مردم به کشورهای مجاور برای عزیمت به اروپا می شود. 
همچنین "ایگور سرگن" رییس روابط عمومی ستاد کل ارتش روسیه گفت: اطلاعات موجود حاکی از ادامه جذب نیرو توسط داعش در افغانستان به ویژه از فرماندهان طالبان، "حرکت اسلامی ازبکستان" و دیگر جنبش ها و سازمان های افراطی است.
وی با هشدار نسبت به تهدید امنیت کشورهای آسیای میانه، اعضای کشورهای مستقل مشترک المنافع و همچنین امنیت ملی روسیه از سوی تروریستهای داعش خاطرنشان کرد، این جذب نیرو به طور مستمر و گسترده در ایالت های شرقی و شمالی و مناطق مرزی با ترکمنستان ادامه دارد.

رییس روابط عمومی ستاد کل ارتش روسیه خاطرنشان کرد، داعش به ویژه آن دسته از فرماندهان را که قادر به فرماندهی باندهای محلی در این مناطق هستند، جذب کرده است تا از نظر تامین منابع مالی لازم نیز مشکلی نداشته باشد. 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها