جنبش حماس: زمینۀ شکل گیری انتفاضه فراهم است

جنبش حماس: زمینۀ شکل گیری انتفاضه فراهم است
پنج‌شنبه 16 مهر 1394 - 22:24

یکی از رهبران ارشد جنبش حماس پیش بینی کرد که درگیری های فلسطینی ها با نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، به "انتفاضه" تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمود الزهار" در همایشی سیاسی که موسسه مطالعات راهبردی فلسطین در غزه برگزار کرده بود، اعلام کرد: فرصت، برای وقوع انتفاضه جدید فلسطینی، در شرایط کنونی فراهم شده است.

وی افزود: فرصتی مردمی برای شکل گیری قیام و انتفاضه شکل گرفته است، اما یک مساله وجود دارد که ممکن است جلوی شکل گیری انتفاضه را بگیرد و آن، ادامه هماهنگی امنیتی میان نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری با رژیم صهیونیستی است.

کرانه باختری و شهر قدس، از چند روز پیش، کانون تنش و درگیری میان نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست از یک سو و فلسطینی ها از سوی دیگر است.

محمود الزهار همچنین گفت: نظریه امنیت "اسرائیل" در جنگ اخیر غزه از هم پاشید، و رژیم صهیونیستی وارد وضعیت دفاعی شده است.

وی خاطر نشان کرد: مقاومت فلسطین در جنگ های چریکی بر رژیم صهیونیستی برتری یافت و اکنون قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی آن گونه که بود، نیست این در حالی است که در حال حاضر شرایط حاکم بر جنگ ها شرایط جنگ چریکی است و این مساله در جنگ رژیم صهیونیستی با مقاومت در لبنان و در جنگ اخیر در غزه ثابت شد.

26

 

پربیننده ترین خبرها