استفاده از شکنجه گران اردنی در زندانهای بحرین

استفاده از شکنجه گران اردنی در زندانهای بحرین
جمعه 17 مهر 1394 - 13:36

مرتضی سلاطنه و حسین راشد و علی السنقیس و علی طریف و احمد شاوش ظرف چند روز گذشته به محض رسیدن به زندان مرکزی جو توسط عناصر ژاندارم اردن بطور مستقیم مورد شکنجه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "منامه پست" نیروهای ژاندارم اردن آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به مذهب، اعتقادات و علمای شیعه دشنام دادند.
حسین پرویز حقوق دان بحرینی گفت، نیروهای ژاندارم اردن آنان را وادار کردند تا به صحابه و اهل بیت پیامبر (ص) دشنام دهند. همچنین سعی کردند تا آنها را مورد اهانت قراردهند و در آنها ترس و وحشت ایجاد کنند و از شرافت انسانی آنها بکاهند.
حسین پرویز در شبکه های اجتماعی افزود: چهره بازداشت شدگان یاد شده از شدت شکنجه تغییر یافت و آنها توان ایستادن بر روی پاهای خود را ندارند. استفاده از زور و شکنجه در زندان مرکزی جو در برخورد با زندانیان موضوع جدیدی نیست.
وی اظهار داشت: علیرغم تلاش دولت بحرین برای سرپوش گذاشتن بر جرم و جنایت های خود علیه زندانیان سیاسی شورای حقوق بشر سازمان ملل نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد.
وی خاطرنشان کرد: احمد الشاووش از ساکنان منطقه السنابس یک ماه پیش با من در یک سلول بسر می برد. او یک جوان آرام با اخلاق و مومن است که جرمی مرتکب نشده و تنها به خاطر شیعه بودن و بسر بردن در روستای معروف به مبارزه با ظلم و استبداد به 5 سال زندان محکوم شد.
زندانیان سیاسی در بحرین معتقدند که عناصر ژاندارم اردن از نظر اعتقادی و عاطفی با گروهک تروریستی داعش همراه و همگام هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها