شکست برنامۀ آمریکا برای ‌آموزشِ‌ مخالفان سوری

شکست برنامۀ آمریکا برای ‌آموزشِ‌ مخالفان سوری
جمعه 17 مهر 1394 - 20:14

وزیر جنگ آمریکا از تصمیم رئیس جمهور این کشور برای تغییر برنامۀ آموزشِ عناصر مسلحِ مخالف دولت سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اشتون کارتر" وزیر جنگ آمریکا کارتر روز جمعه، پس از دیدار با مایکل فالون همتای انگلیسی خود در لندن اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور، به زودی پیشنهادهایی در خصوص اصلاح برنامه آموزش مخالفان در سوریه ارائه خواهد کرد.

این اظهاراتِ وزیر جنگ آمریکا، پس از آن ایراد شد که روزنامۀ آمریکاییِ نیویورک تایمز، روز جمعه به نقل از مسئولان دولت آمریکا فاش کرد که کاخ سفید قصد دارد به برنامۀ آموزش نیروهای مخالف سوری پایان دهد و برنامه ای جایگزین را آغاز کند که بر اساس آن، تنها به آموزشِ شمار محدودی از سرکرده های گروه های مخالف سوری در یک مرکز آموزش کوچک در ترکیه، اکتفا کند.

برنامۀ آموزش عناصر مسلح تروریست، برنامه ای آمریکایی بود برای اجرای آن، 500 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده بود و هدف از آن، مبارزه با داعش اعلام شده بود؛ اما آمریکا سرانجام اعتراف کرد که این برنامه، در تشکیل هرگونه نیروی جنگی که قادر به مبارزه با داعش باشد، شکست خورده است.

کارتر تاکید کرد که از نتایج اخیرِ برنامۀ آموزش نیروهای مخالف سوری، راضی نیستیم و به همین سبب برخی از نقشه ها را در این زمینه تغییر خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد که باراک اوباما، به زودی درباره تغییراتی که در حمایت از مخالفان مسلح سوری ایجاد شده سخنرانی خواهد کرد.

26

 

پربیننده ترین خبرها