آغاز تظاهرات فلسطینیان در سرزمینهای اشغالی 48

آغاز تظاهرات فلسطینیان در سرزمینهای اشغالی 48
شنبه 18 مهر 1394 - 11:16

تظاهرات فلسطینیان در دو شهر سخنین و شفا عمرو در سرزمین های اشغالی سال 1948 آغاز شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شکبه العالم، شبکه تلویزیونی الاقصی  اعلام کرد که این تظاهرات برای اعلام حمایت از مسجد الاقصی و قدس اشغالی برگزار شده است.

شب گذشته نیز هزاران فلسطینی در خیابان های خان یونس در نوار غزه تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات حمایت خود را از فلسطینیان کرانه باختری در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی و حمایت از قدس اعلام و تاکید کردند که قصد دارند تا بیت المقدس به راه خود ادامه دهند حتی اگر در این راه به شهادت برسند.

 در همین حال گزارش های رسیده حاکی است که نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته شش جوان فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رساندند. همچنین رژیم صهیونیستی مدعی شد که دیروز از سوی نوار غزه موشکی به سوی این رژیم شلیک شده است.

بخش کرانه باختری فلسطین از 10 روز پیش به صحنه درگیری و خشونت تبدیل شده است، اما طی این 10 روز این نخستین بار است که درگیری ها به نوار غزه هم کشیده شده است.

به دنبال سرکوب تظاهرات اوایل مهر ماه فلسطینیان در دفاع از مسجد الاقصی در بیت المقدس بیش از 400 نفر طی یک روز زخمی شدند و پس از آن جوانان فلسطینی به دفاع از مقدسات سرزمین خود و افزایش درگیری با نظامیان صهیونیست مبادرت کردند. برخی گروه های فلسطینی از جمله سخنگوی حماس گسترش قیام مردمی فلسطین در برابر تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را آغاز انتفاضه سوم ارزیابی می کنند.

پربیننده ترین خبرها