درگیری گروه های تروریستی در حلب

شنبه 18 مهر 1394 - 23:03

العالم - بار دیگر ریف حلب شمالی شاهد درگیریهای خشونت آمیز گروههای تروریستی از جمله داعش بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی "احرار الشام" طی دو روز گذشته برای باز پس گیری مناطق در اختیار گروه تروریستی داعش در اطراف استان حلب به این گروهک حمله و دهها نفر از عناصر آن را به هلاکت رساندند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن اعلام کرد: گروهک احرار الشام توانست منطقه "سوسین" واقع در ریف شمالی حلب که تحت تسلط گروه داعش بود را به کنترل خود درآورد.
این در حالی است که درگیریها برای تسلط بر منطقه تل قراح ادامه دارد زیرا این دو منطقه در مسیر استراتژیک منتهی به ترکیه یکی از حامیان اصلی گروه های تروریستی در حال جنگ در سوریه قرار دارد.
درگیریها میان عناصر احرار الشام و داعش دو روز پیش آغاز شد به گونه ای که داعش توانست ابتدا در ریف حلب شمالی پیشروی کرده و بر منطقه سوسین و تل قراح تسلط یابد ولی امروز این مناطق را تحویل احرار الشام داد.

 دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که دهها نفر از عناصر دو طرف در این درگیری ها کشته شدند که این امر وضعیت این منطقه را پیچیده کرده است.
بر اساس این گزارش، همچنین در 24 ساعت گذشته، درگیریهایی میان ارتش سوریه و گروهک تروریستی داعش در اطراف دو روستای تل ریمان و الصالحیه و اطراف تل بلاط ، تل نعام، الصبیحیه در قالب طرح نظامی ارتش برای پاکسازی منطقه و شکستن محاصره فرودگاه نظامی کویرس میان دو طرف درگرفت.
پس از بمباران مواضع گروه های تروریستی توسط جنگنده - بمب افکن های روسی طی هفته اخیر، 3 روز است که ارتش سوریه نیز از زمین به مواضع تروریست ها در محور حلب حمله کرده و مناطقی را از دست تروریست ها آزاد کرده است.

درگیری میان گروه های تروریستی عموما به خاطر بدست آوردن غنایم و کنترل برخی مواضع طرف مقابل صورت می گیرد. 

پربیننده ترین خبرها