انقلاب محراب/نمازبحرینیها در مساجد تخریب شده

انقلاب محراب/نمازبحرینیها در مساجد تخریب شده
يکشنبه 19 مهر 1394 - 10:20

العالم - شماری از شهروندان بحرینی روز شنبه 10 مهر ماه نمازمغرب و عشا را در محل مساجدی که حکومت آل خلیفه در مارس 2011 تخریب کرده بود،به جا آوردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این اقدام در چارچوب "انقلاب محراب" برگزار شد که همواره ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه برای دفاع از مساجد تخریب شده و حفظ مقام و جایگاه مساجد به آن فرا می خوانند.

نمازگزاران با ادای نماز در محل مساجد تخریب شده "فدک زهرا" در شهر حمد، "عین رستان" و "العلویات" در منطقه الزنج بار دیگر بر ادامه دفاع از مقدسات، مساجد و مخالفت با اقدام حکومت بحرین در تخریب مساجد، تاکید کرده و از حکومت آل خلیفه خواستند تا از احداث مساجد تخریب شده در غیر از محل اصلی اش دست بردارد.

"شیخ میثم السلمان" مسوول بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین پس از ادای نماز در مسجد العلویات بر باز بودن پرونده 38 مسجد تخریب شده تا زمان احداث دوباره مساجد در جایگاه اصلی خود و تسلیم عوامل دست اندرکار تخریب غیرقانونی مساجد به دادگاهی عادل، تاکید کرد.

وی افزود: تخریب مساجد نقض حقوق و توهین به اعتقادات مذهبی مردم بحرین است.

مسوول بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین از شانه خالی کردن برخی گروهها از مسوولیتهای قانونی ملی و مذهبی برای بازسازی همه مساجدی که غیر قانونی تخریب شده، انتقاد کرد.

پربیننده ترین خبرها