تلاش یاران صهیونیست برای توقف انتفاضه فلسطین

تلاش یاران صهیونیست برای توقف انتفاضه فلسطین
يکشنبه 19 مهر 1394 - 13:02

العالم - تلاشهای بسیاری درسطح منطقه و جهان به ویژه از سوی مسوولان اسراییلی برای آرام کردن اوضاع در کرانه باختری رود اردن و پایان دادن به اعتراض های جوانان فلسطینی دراین منطقه جریان دارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "راي اليوم" در گزارشی به نقل از یک مسوول فلسطینی نزدیک به محمود عباس (ابومازن) رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، نوشت: تماس هایی از سوی برخی از مسوولان بین المللی با بسیاری از طرف های عربی از جمله مسوولان تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله و نیز مصر، اردن و عربستان برای پایان دادن به اوضاع ناآرام و خشونت بار در اراضی فلسطینی جریان دارد.

این مسوول فلسطینی افزود: تلاش های مسوولان اروپایی که حامل پیام هایی از مسوولان رژیم اسراییل بوده اند، حاکی ازآن است که تمایل دارند دوباره آرامش در کرانه باختری برقرار شود، و به همین دلیل ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسراییل، علاوه برمنع بازدید از قدس برای وزرای کابینه، یک طرح جدید را برای ساخت و ساز شهرک های صهیونیست نشین متوقف کرد.

وی خاطرنشان کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین، موضع مشخصی درقبال طرف اسراییلی اتخاذ نکرده است، اما خواستار این شده که این رژیم کشتار شهروندان فلسطینی را متوقف کند، ایست های بازرسی را بردارد و از یورش نیروهای خود به شهرها و مناطق فلسطینی درکرانه باختری رود اردن جلوگیری کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین از مضمون تماس های رژیم اسراییل با کشورهای عربی و تماس هایی که طرف های عربی از طریق میانجی گران انجام می دهند، آگاه است، به ویژه این که رایزنی هایی که عرب ها با تشکیلات خودگردان انجام می دهند، بر اساس این تماس هاست که قطع نشده است و با تشدید وخامت اوضاع بر میزان آن افزوده می شود.

تماس تلفنی عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، با ابومازن در بامداد روز شنبه ، نشانه ای از این مساله است و دو طرف دراین گفتگو درباره تحولات و اوضاع متشنج در اراضی فلسطینی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در سایه همین تماس ها، رژیم اسراییل نیز تماس هایی را با طرف های عربی با هدف متوقف کردن تنش ها و جلوگیری از شروع انتفاضه جدید برقرار کرد.

درهمین خصوص فاش شده است که میان رژیم اسراییل و اردن نامه هایی رد و بدل شده است که بر آرام شدن روحیه مردم در قدس تاکید شده است.

همچنین منابع سیاسی وابسته به رژیم اسراییل فاش کردند که مصر وعده داده است در تلاش برای تثبیت و آرام سازی اوضاع در اراضی اشغالی،"حازم خیرت" سفیر خود را به زودی به سرزمین های اشغالی بفرستد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در درگیری های دیروز(شنبه) در مناطق مختلف قدس، کرانه باختری و نوار غزه 7 فلسطینی به شهادت رسیدند. بدین گونه شمار شهدای فلسطین از اول اکتبر تا به امروز به 21 تن افزایش یافت.

در درگیری های روزشنبه 586 فلسطینی هم مجروح شده اند.

بدین گونه از آغاز درگیری ها و قیام گسترده فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و نوارغزه تاکنون 21 فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم هزار و 400 نفر هم زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها