آیا ابوبکر بغدادی کشته شد؟

آیا ابوبکر بغدادی کشته شد؟
يکشنبه 19 مهر 1394 - 16:20

پس از اعلام حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی ارتش عراق به کاروان خودروهای سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش ، برخی رسانه‌های عراقی خبرهایی را درباره کشته شدن "ابوبکر بغدادی" منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه ستاد رسانه جنگ عراق اعلام کرد پس از عملیات امروز (یکشنبه) در استان الانبار هنوز خبری از سرنوشت "ابوبکر بغدادی" در دست نیست، سایت خبری "السرایا" اعلام کرد که ابوبکر بغدادی در این عملیات کشته شده است.
سایت خبری "انباء" هم به نقل از منابع عراقی تأکید کرد که بغدادی در کاروان حضور داشت و همه کسانی که در این کاروان بودند از جمله خلیفه داعش کشته شدند.

ستاد رسانه جنگ عراق در بیانه‌ای تأکید کرد که این عملیات پس از دریافت اطلاعات دقیق توسط نیروی هوایی ارتش انجام شد.
بر اساس این بیانیه، کاروان خودروهای بغدادی در حال حرکت به سوی منطقه "الکرابله" بود. قرار بود در این منطقه نشست سران داعش برگزار شود. نیروی هوایی ارتش عراق مقر داعش در این منطقه را نیز بمباران کرد. در این عملیات شمار قابل توجهی از سرکردگان داعش کشته شدند ولی ستاد رسانه جنگ تأکید کرد که از سرنوشت بغدادی خبری ندارد.

ابوبکر بغدادی در مارس گذشته نیز در جریان حملات هوایی به مقر او در استان الانبار به شدت مجروح شد، به صورتیکه پس از آن گروه داعش فردی به نام "ابو العلاء العفری" را به صورت موقت سرکرده این گروه اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها