انتفاضه قدس .. 24 شهید و 1300 زخمی

انتفاضه قدس .. 24 شهید و 1300 زخمی
دوشنبه 20 مهر 1394 - 08:42

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدا در پایان یازدهمین روز انتفاضه قدس به 24 نفر و شمار زخمی ها به بیش از 1300 نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در حملات هواپیماهای رژیم اشغالگر و درگیری هایی که دیروز یکشنبه در مناطق مختلف کرانه باختری، قدس اشغالی و نوارغزه رخ داد سه شهروند از جمله یک مادر باردار و دخترش شهید و دهها نفر زخمی شدند.

در جدیدترین جنایات در کرانه باختری اشغالی، وزارت بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد یک کودک 13 ساله به نام احمد عبدالله شراکه اندکی بعد از اصابت گلوله پلاستیکی به سرش به شهادت رسید.

نیروهای اشغالگر صهیونیست برای سرکوب تظاهرات در طولکرم، نابلس، الخلیل و رام الله به طور گسترده از گلوله های جنگی استفاده کردند که به گفته وزارت بهداشت، براثر آن بیش از 82 شهروند به ضرب گلوله جنگی زخمی شدند.  

در نوارغزه نیز در حمله روز یکشنبه هواپیماهای رژیم اشغالگر به خانه ای در محله الزیتون غزه، یک مادر و دخترش به شهادت رسیدند و همسر و سه فرزندش زخمی شدند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد در حوادث روز گذشته دو نفر یعنی یک مادر باردار به نام نور رسمی حسان (30 ساله) و یک دختر بچه دو ساله به نام رهف یحیی حسان به شهادت رسیدند و 50 نفر زخمی شدند.

براساس آمارهای وزارت بهداشت، شمار شهدا از آغاز انتفاضه قدس در ابتدای اکتبر، به 24 نفر رسید. 13 نفر از آن ها در کرانه باختری و قدس و 11 نفر در نوارغزه به شهادت رسیده اند.

طبق پیگیری های مرکز اطلاع رسانی فلسطین، 1 زن و 6 کودک از جمله شهدا هستند. در نوارغزه 2 کودک و در کرانه باختری 4 کودک شهید شده اند.

 

 

 

پربیننده ترین خبرها