چرا خالد بحاح و وزیرانش از عدن گریختند؟

چرا خالد بحاح و وزیرانش از عدن گریختند؟
دوشنبه 20 مهر 1394 - 18:39

العالم - در حالی که منابع خبری از خروج "خالد بحاح" نخست وزیر مستعفی دولت دست‌نشانده یمن، از عدن به علت اختلاف با عبد ربه منصور هادی خبر می‌دهند، خبرهای موثق، از فرار وی و کابینه مستعفی یمن از ترس جان حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "راجح بادی" سخنگوی کابینه مستعفی یمن، امروز (دوشنبه) اخبار منتشرشده مبنی بر کناره گیری خالد بحاح نخست وزیر مستعفی و معاون عبدربه منصور هادی رئیس جمهور سابق یمن را رد کرد.

پایگاه رأی الیوم در این باره به نقل از بادی نوشت: بحاح بنا به دستور عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، از عدن به ریاض رفته است و این سفر، "کاری" بوده است.

منابع رسانه ای پیشتر از اختلاف میان خالد بحاح نخست وزیر مستعفی و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن خبر داده بودند که در نتیجه آن، بحاح بدون اطلاع دادن به هادی، به همراه شماری از وزرا عدن را به مقصد ریاض ترک کرد.

به گفته این منابع، بحاح شامگاه یکشنبه به طور ناگهانی به همراه تمامی وزرایش از عدن خارج شد و نیروهای اماراتی به وی برای خروج از یمن کمک کردند.

منابع مذکور از اختلافاتی میان عبدربه منصور هادی و خالد بحاح خبر داده بودند؛ این در حالی است که تنها یک ماه از بازگشت البحاح به شهر عدن می گذرد و به گفته منابع مذکور، دلیل اصلی اختلافات درخواست بحاح برای به تأخیر انداختن تغییر استاندار عدن است، اما هادی درخواست بحاح در این باره را نادیده گرفت و با صدور فرمانی، استاندار جدید عدن را تعیین کرد.

هنوز هیچ گونه اخبار رسمی درباره دلیل عزیمت بحاح به عربستان یا مدت ماندنش در این کشور منتشر نشده است. 

این در حالی است که تا پیش از این مزدوران اماراتی کنترل عدن را بر عهده داشتند، اما چند روز پیش نیروهای القاعده با حمله به عدن کنترل بخش های زیادی از این شهر مهم جنوب یمن را به عهده گرفته اند و تفنگداران اماراتی هم اکنون در کشتی های جنگی خود در بندر عدن مستقر هستند. 

پربیننده ترین خبرها