پیش‌روی ارتش سوریه به سوی فرودگاه کویرس

پیش‌روی ارتش سوریه به سوی فرودگاه کویرس
دوشنبه 20 مهر 1394 - 20:22

حلب، (العالم) – ارتش سوریه شمال شرق حلب را آزاد و عملیات در شرق ریف حلب را برای آزادسازی فرودگاه نظامی "کویرس" که بیش از دو سال است در محاصره تروریستهاست، گسترش داده است.

به گزارش خبرنگار العالم از سوریه، در کنار حمله جنگنده-بمب افکن های روسیه به مواضع گروه های تروریستی در سوریه، ارتش و نیروهای داوطلب سوری نیز از چند جهت به مواضع گروه های تروریستی از جمله داعش در شهر حلب حمله کردند؛ امروز (دوشنبه) شمال شهر حلب همچنین شاهد درگیری شدید میان تروریست های داعش با دیگر گروه های تروریستی بود.

اوضاع نظامی ریف حلب همچنان پیچیده بوده و نوعی تداخل میان مناطق حضور و نفوذ گروه های تروریستی و داعش وجود دارد؛ به ویژه پس از آنکه داعش وارد مدرسه پیاده نظام، زندان نوجوانان، منطقه آزاد "المسلمیه" و چند روستای شمال ریف حلب شد. 

"ریاض صقر" تحلیلگر سیاسی سوریه در ابن خصوص به العالم گفت: هدف داعش سیطره بر این اماکن و گرفتن مواضع از دیگر گروه های تروریستی است که از دو روز قبل با آنان درگیر می باشد.  

وی افزود: امروز داعش برای گسترش سیطره خود بر این منطقه تلاش زیادی کرد، به ویژه پس از آنکه بخش های زیادی از مناطق "جزل" و "الشاعر" را در برابر ارتش سوریه از دست داد.     

ارتش سوریه به تلاش برای شکستن محاصره فرودگاه کویرس ادامه و حملات زمینی اش را برای رسیدن به شهرک "الجبول" گسترش داده است و مواضع تروریست ها در شهرک های "الجدیده" و "البقیجه" در جنوب کویرس واقع در شرق ریف حلب را در هم کوبید.  

"خالد العبود" دبیر مجلس خلق سوریه نیز در این باره به العالم گفت: ارتش سوریه مرحله جدیدی را پایه ریزی کرده که مرحله یکسره کردن نبرد است که به همین دلیل معتقدم در چند هفته آینده کار در ریف حلب یا ادلب ، ریف ادلب، حماه یا ریف حماه یکسره خواهد شد. 

تروریست های داعش می کوشند همان سناریوی دیر الزور را از طریق ایجاد کمربند سیطره در اطراف شهر حلب تکرار کنند تا زمینه تحرک آنان از استان "رقه" (در شرق سوریه) به استان های دیگر فراهم شود، اما ارتش سوریه تحرکات این گروه تروریستی را زیر نظر داشته و تلاش آنان برای نفوذ از طریق محور "البریج" را غیرممکن کرده است.  

ارتش سوریه مصمم به گسترش عملیات خود در شرق ریف حلب و ادامه هدف قرار دادن مواضع تروریست های داعش است که می کوشد با نبرد با گروه های مسلح در شمال شرق ریف حلب به نوعی فرار رو به جلو کند.  

 یادآور می شود؛ روسیه در چارچوب حمایت از مردم و حکومت سوریه و با تصویب پارلمان روسیه، با استقرار شماری از جنگنده - بمب افکن ها و بالگردهای تهاجمی خود از 8 مهرماه بمباران مواضع گروه های تروریستی در سوریه آغاز کرد و هفته گذشته در ادامه همین عملیات گسترده بود که مواضع تروریست ها توسط 26 موشک دوربرد روسیه که از دریای خزر شلیک شد، هدف قرار گرفت.

عملیات هماهنگ ارتش سوریه و متحدین این کشور در کنار نیروی هوایی روسیه در روزهای اخیر ضربات سنگینی به گروهک های تروریستی در سوریه وارد کرده است.  


FF-12-19:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها