ناکامی داعش در انتقام‌گیری از روسیه

ناکامی داعش در انتقام‌گیری از روسیه
دوشنبه 20 مهر 1394 - 22:14

سازمان‌های امنیتی روسیه تلاش یک تیم تروریستی آموزش دیده توسط داعش در سوریه را که درصدد بمب‌گذاری در سیستم حمل و نقل عمومی شهر مسکو بودند، ناکام گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان‌های امنیتی روسیه امروز دوشنبه اعلام کردند یک گروه آموزش دیده توسط داعش که قصد بمب ‌گذاری در سیستم حمل و نقل عمومی شهر مسکو را داشتند، دستگیر کرده اند.

پایگاه روسیا الیوم به نقل از خبرگزاری روسی "اینترفاکس" نوشت: دستگیر شدگان که اتباع روسیه هستند، مدت ها قبل از آغاز عملیات موسکو علیه داعش در سوریه، وارد روسیه شده اند.

روسیا الیوم افزود: پلیس پس از تحت نظر قرار دادن یک آپارتمان در مسکو که حدود شش تا 11 نفر در آن زندگی می کردند، اقدام به دستگیری افراد مذکور کرد.

منابع امنیتی روسیه هیچ گونه اشاره ای به شمار دستگیر شدگان نکرده اند، اما پس از بازجویی دو تن از متهمان، آنها اعتراف کردند که تیم مذکور درصدد انجام حمله تروریستی در سامانه حمل و نقل مسکو بود.

نیروهای امنیتی روسیه، روز یکشنبه نیز 10 مظنون به زمینه سازی برای اقدامات تروریستی را در یک آپارتمان در غرب مسکو، دستگیر کرده بود.

روسیه در حال افزایش اقدامات امنیتی در شهرهای خود درپی تشدید تهدیدات از سوی اعضای گروه داعش می‌باشد. سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد این افراد مدت‌ها قبل از شروع حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش، به مسکو برگشته بودند.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: دستگاههای امنیتی حدس می زنند متهمان مذکور در جنگ سوریه شرکت کرده باشند و شماری از دستگیر شدگان از طرفداران داعش هستند و ممکن است در کنار عناصر این گروهک در جنگ سوریه شرکت کرده باشند.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی در جستجوی مالک آپارتمان محل دستگیری این افراد هستند که یک بمب پنج کیلوگرمی نیز در آن کشف شده است.

منابع خبری، دستگیری این افراد را بهانه خوبی برای کرملین جهت حضور نظامی در سوریه و جنگ با داعش و توجیهی تحت عنوان حفظ خاک روسیه از تروریست‌ها می دانند. عده‌ای نیز معتقدند که این مسأله موجب افزایش اقدامات انتقام‌گیرانه خواهد شد.

مقامات امنیتی روسیه اعلام کردند این بمب‌گذاری که قرار بود در متروی روسیه به وقوع بپیوندد، با انگیزه گرفتن انتقام از حملات هوایی کوبنده جنگنده‌های روس در سوریه علیه مواضع داعش همراه بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها