سرنوشت مبهم 50 تُن سلاح آمریکایی در سوریه

سرنوشت مبهم 50 تُن سلاح آمریکایی در سوریه
چهارشنبه 22 مهر 1394 - 11:52

العالم ـ روند حمایت غرب از تروریست‌ها در سوریه شدت یافته و آمریکا از فرو ریختن 50 تن سلاح از آسمان سوریه در مناطق تحت تسلط گروه‌های مخالف دولت واقع در شمال این کشورخبر داده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پنتاگون به نقل از سرهنگ "پاتریک راید" سخنگوی "فرماندهی مرکزی" ارتش آمریکا در خاورمیانه گفت: نیروهای آمریکایی با استفاده از هواپیماهای باری 50 تن سلاح در مناطق شمالی سوریه، که در تسلط گروههای مخالف است، فرو ریخته اند.

این منابع در اوج پنهان کاری و ضد و نقیض گویی ها، احتمال می دهند که این سلاح ها در الحسکه فرو ریخته شده باشد.

اما آمریکا در بیانیه ای که به درگیریهای نیروهای کرد سوریه و کشورهای عربی برای آزاد کردن مناطق مرزی با ترکیه در شمال شرقی کشور اشاره دارد؛ خود تفاسیر مختلفی دارد.

پس از ناکامی آمریکا در آموزش نیروهای به اصطلاح مخالفان میانه رو در سوریه که به سرعت از بین رفتند و از 5 هزار پیکارجو به 5 نفر کاهش یافت، تحولات جدیدی به وجود آمد، شاید واشنگتن به دنبال راههای جدیدی برای حمایت از به اصطلاح مخالفان میانه رو است.

اما واقعیت این است که آمریکا با برنامه پنهانی پس از دوهفته از حملات هوایی روسیه و خشم آشکار مقامات واشنگتن و بروز آن در اظهاراتشان در برابر اقدام روسیه، به دنبال برهم زدن معادلات در میدانهای جنگ در سوریه است.

مسکو نیز به نوبه خود، کاهش همکاری واشنگتن و کشورهای غربی با روسیه در زمینه حملات هوایی ضد تروریستهای سوریه را محکوم کرد.

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه بار دیگر تاکید کرد که ضمانتی وجود ندارد مهماتی که آمریکا از آسمان ارسال کرده است، به دست تروریست ها نیفتد.

پوتین گفت: به اعتقاد من برخی هم پیمانان ما دچار تشویش ذهنی هستند و از حقایق موجود و اهداف خود تصویر درست ذهنی ندارند، و ما اینجا تاکید می کنیم که ضمانتی وجود ندارد مهماتی که آمریکا از آسمان ارسال کرده است، به دست تروریست ها نیفتد.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه هم با انتقاد از برنامه جدید آمریکا برای حمایت از گروههای مخالف دولت سوریه و ارسال سلاح از آسمان سوالاتی را مطرح کرد.

وی افزود: سوالهایی در خصوص رفتار آمریکا مطرح است، اول این که واشنگتن چگونه با شرایط جدید ناشی از حملات هوایی روسیه و حمله زمینی ارتش سوریه ضد نیروهای به اصطلاح واشنگتن "مخالفان میانه رو یا غیر میانه رو برخورد می کند؟ و سوال دوم نیز در باره اولین ناکامی سیاسیت واشنگتن در قبال مخالفتها و تلاش جدیدش برای تجهیز مخالفان جدیدی است که متشکل ازعربها، کردها و غیره هستند وآینده جنگ با تروریسم چه می شود ؟ شاید پاسخ را بتوان در روزهای آتی یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها