نگراني اسراییل از انتفاضه سوم فلسطينیان علنی شد

نگراني اسراییل از انتفاضه سوم فلسطينیان علنی شد
چهارشنبه 22 مهر 1394 - 13:50

رژيم صهيونيستي به دنبال وخیم تر شدن اوضاع،از تبلور انتفاضه سوم فلسطینیان در سرزمین های اشغالي و گسترش موج اعتراضات و خشونت، آشکار ابراز نگراني کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبکه العالم، "عودد گرانوت" تحليلگر مسائل خاورميانه تلويزيون رژيم صهيونيستي در اين باره گفت: اسرائيل با موجي از اقدامات خشونت آميز از سوي فلسطينيان روبرو است که به داخل خط سبز منتقل مي شود. کسانی که فلسطينيان را عليه اسرائيل تحريک و خشم آنها را مهار مي کنند، در گسترش و مهار ناآراميها مؤثرند.

تحليلگر مسائل خاورميانه تلويزيون رژيم صهيونيستي افزود: ابو مازن ( محمود عباس) يکی از عوامل مؤثر در برقراري ثبات و مهار خشونت است.اگر شخص ديگري جايگزين ابومازن شود اوضاع وخيم تر مي شود.

گرانوت گفت: دستگاههاي امنيتي فلسطيني افراد معترض را مهار مي کنند و عمليات ارتش و نيروهاي امنيت اسرائيل نیز در فروکش کردن ناآراميها مؤثر است.

وي افزود: عملکرد عوامل مهار کننده ناآراميها اين روزها ضعيف و نقش ابو مازن تضعيف شده و دستگاههاي امنيتي فلسطيني نمي خواهند به عنوان مزدور شناخته شوند اما همچنان با اسرائيل در حال همکاري هستند.

تحليلگر مسائل خاورميانه تلويزيون رژيم صهيونيستي خاطرنشان کرد: آنچه مايه خوش بيني است اين است که دو عنصر فعال هنوز وارد عرصه درگيري نشدند.يکي از آن دو عنصر مردم فلسطين به طور عام مي باشد مردم فلسطين هنوز به طور گسترده وارد عرصه درگيريها نشدند و عنصر دوم جنبش فتح است که از جايگاه بسيار حساس برخودار است و مجهز به سلاح مي باشد.

وي با اعتراف به هدف قرار دادن معترضان فلسطینی افزود: تير اندازي به سمت نوجوانان فلسطيني سنگ به دست تنش و خشم مردمي را افزايش مي دهد.

پربیننده ترین خبرها