راهکار روسیه و آمریکا برای جلوگیری از درگیری جنگنده ها

راهکار روسیه و آمریکا برای جلوگیری از درگیری جنگنده ها
چهارشنبه 22 مهر 1394 - 16:34

العالم - به دنبال حادثه خطرناک نزدیک شدن جنگنده های روسی و آمریکایی در آسمان سوریه، قرار است مسکو و واشنگتن برای اجتناب از برخورد و درگیری احتمالی هوایی در سوریه گفت وگو کنند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از آنکه آشکار شد هواپیماهای جنگی آمریکا و روسیه ، هنگام ماموریت در سوریه از فاصله چند کیلومتری یکدیگر گذشتند، مقام های دو کشور بزودی برای بحث درباره ایمنی هوایی در سوریه ملاقات خواهند کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: جنگنده ها روز شنبه این هفته در حدود 15 الی 30 کیلومتر وارد میدان دید یکدیگر شده بودند.

این سومین دور از مذاکرات است که دو کشور تلاش می کنند تا از برخورد جنگنده هایشان با یکدیگر جلوگیری کنند.

با وجود مذاکرات دو کشور هنوز آمریکا اعتقاد دارد عملیات نظامی در سوریه اشتباه است.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفته است انتظار دارد دو طرف به زودی به توافقی در این زمینه برسند در همین زمینه روسیه اعلام کرد که پیشنهادهایش را برای بحث در این کنفرانس ویدئویی با مقام های آمریکایی روزآمد کرده است.

روسیه می گوید، فقط افراد مسلح گروه تروریستی داعش و دیگرگروه های تندرو را پس از درخواست سوریه از مسکو برای حمایت نظامی هدف می گیرد، روسیه حملات هوایی خود را از 30 سپتامبر در سوریه آغاز کرده است.

کشورهای غربی و فعالان سوری معقتدند جنگنده های روسیه اهداف غیر نظامی را نیز هدف قرار می دهد اما مسکو آن را تکذیب کرده است.

در همین حال روز سه شنبه دو گلوله خمپاره به ساختمان سفارت روسیه در دمشق پایتخت سوریه اصابت کرد و این حمله در حالی به وقوع پیوست که گروهی از مردم سوریه برای حمایت از حملات روسیه بیرون سفارت تجمع کرده بودند.

این حادثه تلفاتی نداشت اما خبرنگار بخش عربی "بی بی سی" در دمشق گفت که برخی افراد زخمی شده اند و روسیه نیز این اقدام را حمله ای تروریستی اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها