مفتی اسبق مصر:

توسل به خدا با واسطه پیامبر و اهل بیت شرک نیست

توسل به خدا با واسطه پیامبر و اهل بیت شرک نیست
چهارشنبه 22 مهر 1394 - 17:52

العالم - مفتی اسبق مصر گفت که توسل به خدا عبادت است و توسل با واسطه پیامبر و اهل بیت شرک محسوب نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه " المرصد "،" علی جمعه " مفتی اسبق مصر در برنامه روزانه " و الله أعلم " که از شبکه ماهواره ای "سی. بی. سی" پخش می شود، گفت " فرد درمانده ای که نمی تواند کاری را که رسول خدا (ص) و اهل بیت وی انجام داده اند، انجام دهد و می خواهد هنگام دعا به رسول خدا متوسل شود، ایرادی به او وارد نیست و آنگونه که برخی ها ادعا می کنند، شرک نکرده است.

وی افزود:" یکی می گوید خدایا، خدایا به خاطرارباب مان حسین (ع)، یکی دیگر می گوید به خاطر پیامبر خدا، قسمت می دهم و... چنین چیزی شرک محسوب نمی شود و کسانی که می گویند شرک است، دارای اختلال عقلی هستند، یک نفر از خداوند مهربان می خواهد که به خاطر عشق به حسین (ع)، فلان کار را انجام دهد و این نوع بیان، نوعی از انواع قسم به شمار می رود.

جمعه درادامه اظهار داشت " قسم به خداوند، یک نوع از انواع عبادت است و رسول گرامی اسلام، چنین عبادتی را انجام داده است، این درحالیست که افراطی های بدعت گزار این را نمی دانند، و آن را به سخره می گیرند".

مفتی اسبق مصر بیان کرد: راه های نامشخصی در تحریف دین حنیف اسلام وجود دارد و همین بی راه ها به خونریزی درعراق و سوریه و مناطق دیگر منجر شده است، زیرا عناصر افراطی، تندرو و بدعت گزار با فضاحت تمام به دنبال ایجاد ساختاری دیگر موازی با دین اسلام هستند و ما همواره دراین باره هشدار داده ایم، آنچه روی می دهد، بی دینی وبی ادبی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها