شورای همکاری از صهیونیست ها گنبد آهنین می خرد

شورای همکاری از صهیونیست ها گنبد آهنین می خرد
چهارشنبه 22 مهر 1394 - 20:24

العالم - کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درصدد خرید سامانه گنبد آهنین از رژیم اسرائیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه اسکای نیوز عربی در گزارشی اعلام کرد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درحال مذاکراتی از طریق شرکت های آمریکایی برای خرید سامانه دفاع موشکی " گنبد آهنین " از اسرائیل هستند.

به گزارش فاکس نیوز، این سامانه دفاع موشکی از طریق شرکت "ریتیون" "Raythen" بزرگ ترین شرکت تولید کننده تامین کننده تجهیزات نظامی درآمریکا و دیگر شرکت های آمریکایی برای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فرستاده خواهد شد.

شبکه تلویزیونی آمریکا گزارش کرد که خرید این سامانه موشکی هزینه‌ای ده ها و یا شاید صدها میلیارد دلاری را برای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دنبال خواهد داشت.

وزیر امور خارجه بحرین اخیرا در سفر خود به لندن درباره خرید این سامانه گفت: گنبد آهنین اسرائیل بسیار کوچک است؛ اما سامانه‌ای که ما قصد خرید آن را داریم بسیار بزرگتر خواهد بود.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه مدعی شده است که ایران بعد از توافق با غرب درخصوص برنامه هسته ای خود، امکانات و سامانه موشکی خود را گسترش خواهد داد.

فاکس نیوز درگزارش خود افزود که هدف کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از دستیابی به این سامانه های دفاع موشکی، دفاع در برابر گسترش ظرفیت سامانه موشکی ایران است.

بنابر ادعای مقام های رژیم صهیونیستی، سامانه دفاع موشکی که این رژیم از آن برای مقابله با حزب الله لبنان و حماس استفاده می‌ کند، قادر است 90 درصد موشک‌های ارسالی را شناسایی و خنثی کند.

پربیننده ترین خبرها