29 حاجی ایرانی قربانی #فاجعه_منا درمکه دفن شدند

29 حاجی ایرانی قربانی #فاجعه_منا درمکه دفن شدند
پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - 09:53

العالم- رئیس سازمان حج و زیارت از تعیین وضعیت ۱۲ تن دیگر از مفقودان ایرانی فاجعه منا خبر داد و گفت: تاکنون در مجموع ۲۹ حاجی جان باخته ایرانی فاجعه منا در مکه دفن شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سعید اوحدی گفت: روزچهارشنبه هم مذاکراتی با پزشکی قانونی و وزارت حج عربستان داشتیم که یکی از محورهای اصلی این مذاکرات موضوع تعیین وضعیت مفقودین ایرانی فاجعه منا بود که که در این گفتگو ها مشخص شد 12 پیکر دیگر از جان باختگان ایرانی نیز در مکه مکرمه دفن شده است.

وی افزود: پیش از این هویت فردی و شخصی این 12 عزیز جان باخته توسط گروه های تفحص ما کاملا محرز شده بود ولی متاسفانه به علت جابجایی مکرر اجساد در سردخانه های عربستان، با وجود پیگیری های متعددی که صورت گرفت این اجساد به ما تحویل داده نشد و امروز در نهایت با استعلامی که از واحد انفورماتیک پزشکی قانونی سعودی صورت گرفت، مشخص شد که پیکرهای این عزیزان در قسمت ویژه ای در محل قبورالشهدای مکه مکرمه دفن شده اند و البته بر اساس اطلاعات موجود، طرف سعودی نیز تأکید کرد که به محض دریافت اثر انگشت این عزیزان، محل دقیق دفن پیکرهای این جان باختگان هم قابل شناسایی خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با احتساب 17 نفری که قبلا اعلام شده بود که 12 نفر آنان دارای هویت ملی و شخصی هستند و 5 نفر دیگر فقط ایرانی بودن شان محرز است، تاکنون در مجموع 29 ایرانی در محل قبور الشهدای مکه مکرمه دفن شده اند.

اوحدی افزود: تا این لحظه از وضعیت 36 نفر از مفقودین ایرانی فاجعه منا اطلاعی در دست نداریم که در این خصوص پیگیری های جدی از طرف سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و کنسولگری ایران در جده و سازمان حج و زیارت در جریان است تا وضع این عزیزان روشن شود و اطلاع رسانی لازم به مردم عزیز صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: این 12 پیکر پیش از این شناسایی شده بودند که امروز اطلاعات دفن شان را از انفورماتیک پزشکی قانونی عربستان گرفتیم. اطلاع رسانی به خانواده این عزیزان هم انجام شده ولی با پیگیری های متعددی که داشتیم امروز محل دقیق دفن آنها مشخص شد.

پربیننده ترین خبرها