المقداد : کمک های تهران سوریه را پایدار کرد

المقداد : کمک های تهران سوریه را پایدار کرد
پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - 13:23

العالم - معاون وزير امور خارجه سوريه از حمايت همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از پايداري ارتش، ملت و دولت سوريه در مقابله با تروريستم ستايش كرد.

فيصل المقداد معاون وزير امور خارجه سوريه امروز پنجشنبه در گفت وگوي اختصاصي با شبكه خبري العالم با ستايش از حمايت جمهوري اسلامي ايران از كشورش بیان کرد: اگر حمايت دوستان سوريه بويژه برادران در جمهوري اسلامي ايران نبود، پايداری ارتش سوريه و ملت و رهبری سوريه تبلور نمی يافت و به موفقيت نمی رسيد.

وي افزود: حمايت اقتصادي، اجتماعي، مادي، نفتي، نظامي و تسلحياتي كه از طرف برادران در تهران بدست ارتش سوريه رسيد، همان چيزي بود كه به اين ارتش دلاور و نيروهاي مسلح ما براي پايداري در طول اين چهارسال ياري رساند.

معاون وزير امور خارجه سوريه گفت: تحولي كه به پايداري سوريه و حمايت برادران در تهران از پايداري سوريه افزوده شد، موضع جناب پوتين رئيس جمهوری روسيه براي دخالت مستقيم به منظور ضربه زدن به تروريسم - اعم از داعش يا جبهه النصره يا ساير گروههاي تروريستي  - بود.

"حمايت اقتصادي، اجتماعي، مادي، نفتي، نظامي و تسلحياتي كه از طرف برادران در تهران بدست ارتش سوريه رسيد، همان چيزي بود كه به اين ارتش دلاور و نيروهاي و مسلح ما براي پايداري در طول اين چهارسال ياري رساند."

المقداد گفت: هدف اساسي از دخالت نظامي و اين ائتلافي كه آمريكا  براي خدمت به مقاصدش با ابزارهايش از عربستان گرفته تا تركيه و ديگران تشكيل داد، همان ويران كردن سوريه و تداوم جنگ در اين كشور است.

وي افزود: كاري كه روسيه كرد، اين بود كه اين هدف آمريكا را كه اصلا براي مبارزه با تروريسم نبود، آشكار و برملا كرد چرا كه (آمريكا) هيچ كاري در اين زمينه (مبارزه با تروريسم) انجام نداد. حقيقت هدف آمريكا با كاري كه روسيه اكنون انجام مي دهد، روشن شد.

 

المقداد در اشاره به صداقت نداشتن آمريكايي ها در امر مبارزه با تروريسم  گفت: ما مي فهميم كه آنها منافق هستند اما آنها مي گفتند كه براي مبارزه با تروريسم كار مي كنند.

فيصل المقداد گفت: ائتلاف آمريكا بيشتر از آن كه به تروريسم و پايگاههاي آنها ضربه و آسيب وارد كند، به منافع سوريه و ساختار زيربنايي آسيب رساند.

وي گفت: مسئولان سوريه به راه حل سياسي اعتقاد دارند كه بايد در كنار مبارزه با تروريسم دنبال شود و بايد كار مبارزه با تروريسم و كار سياسي به موازت هم باشد تا اينكه برآيند و ماحصل بيرون آمده در زمان مناسبي كه سوري ها تعيين مي كنند، قابل تحقق باشد.

فیصل المقداد از برنامه خود برای سفر به تهران و مذاکره با مقام های ایرانی درباره آخرین تحولات سوریه خبر داد

معاون وزیرامورخارجه سوریه درباره طرح روسيه گفت: برادران روس به ياري درايت سياسي خود و نقش معقول خود در جريان نشست هاي سوري ها كاري كردند و ما همچنان از دوستان روس مي خواهيم تا اجلاس مسكو 3 را برگزار كنند.

المقداد درباره طرح ايران گفت: ما ايده ها و افكار را رد و بدل مي كنيم و بزودي اميدواريم كه سفري به تهران براي آگاهي از آخرين تحولات مربوط به طرح ايران داشته باشيم.

"ائتلاف آمريكا بيشتر از آن كه به تروريسم و پايگاههاي آنها ضربه و آسيب وارد كند، به منافع سوريه و ساختار زيربنايي آسيب رساند"

وي گفت: تعدادي از كشورهاي عربي سكوت خود را شكستند و گفتند كه آنچه در سوريه روي مي دهد، اشتباه است و اين، لكه ننگي براي كشورهاي عربي است.

معاون وزير خارجه سوريه گفت: برخي طرح ها وجود دارد. سفري كه وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه به كشور برادر عمان داشت، مفيد بود. سلطان نشين عمان نقش مثبتي در اين زمينه دارد و ما از اين نقش حمايت مي كنيم و اميدواريم كه سفري در آينده نزديك در اين راستا انجام شود.

 

وي تصريح كرد: كشورهاي عربي زيادي هستند كه از مسئولان سوريه و وليد المعلم وزير امور خارجه براي سفر به اين كشورها دعوت كرده اند. اميدواريم كه اين سفرها در آينده كوتاه انجام گيرد. كشورهاي غربي نيز هستند كه از وليد المعلم وزير خارجه سوريه دعوت كرده اند.

المقداد درباره نقش مصر گفت: ما از اين اعلام مصر استقبال مي كنيم كه گفت اقدامات جاري روسيه در مبارزه با تروريسم را درك مي كند. وي آرزومندي كرد كه مصر قوي و باعزت باشد.

به گفته این دیپلمات سوری، سوريه براي اينكه در كنار ملت فلسطين ايستاده است، هدف قرار گرفت. همه اقدامات تروريستي كه غرب از آن حمايت و به همراه رژيم هاي عرب بويژه عربستان، اردن و قطر و تركيه در آن سرمايه گذاري مي كند، ريشه در حمايت نظام سوريه از مسئله فلسطين دارد. آنها مي خواهند با اينكار نگاهها را از مسئله اساسي يعني مسئله ملت فلسطين منحرف كنند.

 

المقداد: ما از روز اول خواهان توقف تجاوزگری به یمن بودیم

 

وي خطاب به ملت فلسطين گفت: به انتفاضه خود و مخالفت خود با اشغالگري ادامه دهيد. از مسجد الاقصي حمايت كنيد زيرا عربستان از اين مسجد دفاع نخواهد كرد چرا كه از دفاع از مكه و حجاج و سازماندهي امور حج و حجاج در مكه ناتوان است و صلاحيت دفاع از مسئله فلسطين را ندارد و عليه مسئله فلسطين توطئه مي كند و به رهبران فلسطيني براي امتياز دهي فشار مي آورد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در بخش دیگری از مصاحبه خود با حسین مرتضي خبرنگار العالم به اقدام های غيرانساني آل سعود عليه ملت يمن اشاره كرد و گفت: ما از روز اول خواهان توقف تجاوزگري بوده ايم. ما از همه كشورهاي شركت كننده در اين تجاوزگري مي خواهيم كه آن را متوقف كنند.

"ما ايده ها و افكار را رد و بدل مي كنيم و بزودي اميدواريم كه سفري به تهران براي آگاهي از آخرين تحولات مربوط به طرح ايران داشته باشيم."

وي جنگ عليه يمن را كشتار در حق ملت يمن دانست كه نظير كشتار در حق ملت سوريه است زيرا عربستاني كه در مقابل ملت يمن ايستاده است، از تروريسم و عناصر مسلح و كشتن در سوريه نيز حمايت مي كند.

المقداد در اشاره به آل سعود گفت: اينها جنگ در يمن را شعله ور كردند. خاندان سعودي پيشمان خواهند شد. بايد به اوضاع داخلي خود توجه كنند. از دلسوز آنها هستم زيرا آنها در سردرگمي به سرمي برند و كشوري كه هم اكنون زمام امور آن را بدست دارند،، در چند ماه يا چند سال آينده اينگونه باقي نخواهد ماند. بايد درسياست خود بازنگري كنند و به اسلام بازگردند زيرا از اسلام و اخلاق اسلامي بسيار دور شده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها