مشاوران سازمان ملل مطرح کردند:

انتقاد از فتوای وهابی ها برای کشتار در سوریه

انتقاد از فتوای وهابی ها برای کشتار در سوریه
پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - 14:12

العالم- دو مشاور دبیر کل سازمان ملل متحد از روحانیون دربار خاندان سلطنتی آل سعود عربستان به علت صدور فتوای عزیمت به سوریه و تحریک اهل تسنن به کشتار شیعیان و مسیحیان سوریه انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " آداما دینگ"  و " جنیفر ولش" مشاوران بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد امروز با صدور بیانیه ای مشترک خواستار منع روحانیون درباری عربستان از دامن زدن به بحران سوریه شدند. 

مشاوران دبیر کل سازمان ملل در بیانیه خود اعلام کردند: فتواهای روحانیون عربستان باعث تشدید اوضاع بحرانی سوریه خواهد شد زیرا با فتواهای خود آتش فتنه و خشونت های مذهبی را شعله ورتر خواهند کرد.

دینگ و ولش در بیانیه ای که خبرگزاری آناتولی نسخه ای از آن را منتشر کرد، افزودند: تحریک پیروان ادیان و مذاهب مختلف علیه همدیگر نَه تنها پایمال کردن ارزش های انسانی؛ بلکه مغایر با قانون بین الملل نیز است.

مشاوران دبیر کل سازمان ملل اعلام کردند: مذاکره و محافظت از پیروان ادیان و مذاهب مختلف باید جایگزین تحریک طایفه ای علیه طایفه ای دیگر شود.

اتحادیه جهانی علمای مسلمین که 52 عضو عربستانی دارد، اوایل هفته گذشته در بیانیه ای جوانان را به عزیمت کردن به سوی سوریه برای جنگیدن با روسیه تحریک کرد.

این اتحادیه اعلام کرد: هر کسی که از توان رفتن به سوریه برای مشارکت کردن در جهاد و جنگیدن با روسیه برخوردار است ، باید خود را به گروه های مخالف نظام دمشق ملحق کند.

پربیننده ترین خبرها