آزمایش DNA روی ۲۹ ایرانی دفن شده در مکه

آزمایش DNA روی ۲۹ ایرانی دفن شده در مکه
پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - 16:46

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: قرار است جلسه دیگری با حضور سرکنسولگری کشورمان تشکیل شود تا جمع بندی قاطع تری درباره سرنوشت این عزیزان به دست آید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از عصرایران ، اوحدی گفت: برای مشخص شدن هویت ۲۹ حاجی ایرانی جانباخته در فاجعه منا که در مکه به خاک سپرده شده اند، آزمایش DNA انجام می شود.

وی اعلام کرد: مقامات عربستانی تاکید کرده ا‌د که به خواسته‌های خانواده های 29 ایرانی دفن شده در عربستان توجه می‌کنند.

اوحدی افزود: در جلسه‌ای که با مقامات عربستانی داشتیم، آنها متعهد شدند که خواسته‌های خانواده‌های 29 حاجی ایرانی را که در مقبره الشهدا مکه به خاک سپرده شده‌اند، اجابت کنند.

وی گفت : همچنین توافق شد که نمونه‌های آزمایش DNA برای شناسایی 29 حاجی دفن شده و 36 نفری که هنوز پیکرهای آنان یافت نشده، در ایران اخذ شود تا خانواده‌ها مجبور به سفر به عربستان نباشند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز از تعداد 36 زائر دیگر اطلاعی در دست نداریم، عنوان کرد: گروه‌های ایرانی به جستجوی خود ادامه می‌دهند.

اوحدی تصریح کرد: قرار است جلسه دیگری با حضور سرکنسولگری کشورمان تشکیل شود تا جمع بندی قاطع تری درباره سرنوشت این عزیزان به دست آید.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: عربستانی ها اعلام آمادگی کرده اند که پس از مشخص شدن محل دفن تک تک 29 حاجی ایرانی، به درخواست های خانواده های آنها در زمینه مشخص بودن محل دفن و مسائل دیگر توجه کنند.
 

پربیننده ترین خبرها