صهیونیستها آمبولانسها را هم هدف می گیرند

پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - 20:07

رام الله (العالم) – ارتش صهیونیستی علاوه بر هدف قرار دادن معترضان فلسطینی با تیر اندازی به طرف آمبولانس های حامل مجروحان نیز معیارهای پذیرفته شده انسانی و قوانین بین المللی را نقض می کند.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه گزارش داد، "ضیاء صبارنه" از امدادگران هلال احمر فلسطین است که برای دومین هفته متوالی با همکاری دوستانش مشغول انتقال مجروحان فلسطینی است، مجروحانی که برخی از آنان قبل از رسیدن به بیمارستان به شهادت می رسند.
البته چنین حوادثی در کرانه باختری موضوع تازه ای نیست و این رژیم از زمان انتفاضه جدید از اوایل آبان ماه تا کنون، دهها آمبولانس را هدف قرار داده و این کار باعث شده است که جان امدادگران در معرض خطر قرار بگیرد.
صبارنه به خبرنگار العالم گفت: از زمان آغاز انتفاضه جدید فلسطین و درگیری ها، ما شبانه روز آماده فعالیت هستیم و در جریان انتقال مجروحان، آمبولانس ها و داوطلبان چند بار در معرض گلوله های پلاستیکی، گاز اشک آور و بمب های صوتی نظامیان صهیونیستی قرار گرفته اند. 
از ابتدای انتفاضه جدید و خیزش مردمی در فلسطین، هلال احمر فلسطین بیش از 70 حمله به گروه های پزشکی فلسطینی را به ثبت رسانده که در جریان آن دهها امدادگر با گلوله پلاستیکی صهیونیست ها هدف قرار گرفته اند.
همچنین به طرف آمبولانس های فلسطینی به طور مستقیم گلوله شلیک شده که نقض آشکار معاهدات بین المللی درباره منع حمله به تیم های پزشکی است.
"اسمه النجار" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در رام الله به العالم گفت: وزارت بهداشت فلسطین گزارش مفصلی درباره این موضوع تهیه کرده و ما با سازمان های بین المللی انسان دوستانه در این باره گفت و گو کرده و از آنان خواسته ایم رژیم صهیونیستی را در خصوص حمله به گروه های پزشکی تحت فشار گذاشته و مهار کنند و آن را وادارکنند تا از تعرض به گروه های امدادی در زمان بحران و جنگ دست بردارد.
در سرزمین های فلسطینی چیزی به نام رعایت قوانین بین المللی و ممنوعیت در برابر گلوله های صهیونیستی وجود ندارد ، وقتی گروه های پزشکی در معرض آتش مستقیم ارتش صهیونیستی قرار دارند این امر بیانگر این است که این رژیم تمام ارزش ها و معیارهای انسانی زیرپا می گذارد.

رژیم صهیونیستی امدادگر فلسطینی را نیز به گلوله می بندد و شهید می کند امدادگرانی که زندگی شان را هر روز برای نجات جان دیگران به خطر می اندازند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها