"جمعه خشم" در فلسطین

جمعه 24 مهر 1394 - 08:22

العالم ـ نیروهای انتفاضه و گروههای مقاومت با دعوت به برپایی "جمعه خشم"، خواستار برگزاری تظاهرات در کرانه باختری اشغالی و نوار غزه پس از ادای فریضه نماز جمعه شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای انتفاضه و گروههای مقاومت فلسطین از جمله جنبش جهاد اسلامی و حماس خواستار برپایی "جمعه خشم" و تظاهرات در کرانه باختری اشغالی و نوار غزه پس از ادای فریضه نماز جمعه امروز شدند.

در همین حال، رژیم اسرائیل، نظامیان بیشتری را در قدس اشغالی مستقر کرد؛ به گونه ای که این شهر به پادگان نظامی تبدیل شد.

رژیم اسراییل همچنین دهها ایست و بازرسی ایجاد کرد. در اطراف شهرک جبل المکبر در جنوب شرقی قدس اشغالی نیز ایست و بازرسی های نظامی برپا شد. این علاوه بر ایست و بازرسی های ایجاد شده در دو منطقه العبیدیه و الجسر و نزدیک شهرک صهیونیست نشین نحال عوز است.

نیروهای رژیم صهیونیستی برای پیشگیری از رویارویی با فلسطینی ها در نوار غزه، به تقویت توان و تجهیزات نظامی خود در مرز مقابل نوار غزه پرداختند.

شهر اشغالی قدس و کرانه باختری رود اردن از زمان یورش شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی شاهد درگیریهای شدید است. شهروندان فلسطینی در این مناطق به مقابله با تجاوزگری صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی پرداخته اند. تاکنون دهها نفر از شهروندان فلسطینی شهید و صدها نفر دیگر زخمی شده اند.

 

پربیننده ترین خبرها