توقیف 25 تن کتاب تکفیری در تونس

توقیف 25 تن کتاب تکفیری در تونس
جمعه 24 مهر 1394 - 11:09

وزارت کشور تونس از توقیف 25 تن کتاب تکفیری خبر داد که در آستانه توزیع شدن در مناطق مختلف این کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یگانهای گارد ملی شهر ساحلی المهدیه در جنوب پایتخت تونس یک عنصر تکفیری را دستگیر کردند که بر کار انجمن "سنابل الخیر " نظارت می کرد. این جمعیت مدتی پیش منحل شده بود.

وزارت کشور تونس در بیانیه خود اعلام کرد: این عنصر تکفیری اعتراف کرد که این مقادیر زیاد کتاب را برای توزیع در چندین مدرسه، مرکز و مسجد با هدف جذب عناصر جدید و تشویق آنان به پذیرش افکاری که دولت تونس آن را تکفیری و افراطی می داند، نگهداری می کرده است.

نیروهای امنیتی تونس و نمایندگان وزرات امور دینی و وزارت فرهنگ و حفظ میراث تونس به محل کشف کتابها رفته و آنها را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که محتوای این کتابتها واقعیتهای تونس همخوانی ندارد و دارای گرایش تکفیری است.

به گزارش شبکه "سی ان ان"، بیانیه وزارت کشور تونس به منبع یا محل تولید این کتابها اشاره ای نکرد اما هرج و مرج کنونی در لیبی و کنترل گروههای به اصطلاح جهادی بر بخش هایی از این کشور چه بسا موجب می شود تا لیبی به عنوان منبع بسیاری از چنین کتابهایی به شمار رود.

علاوه بر آن، چه بسا برخی گروهها یا موسسات کشورهای مشرق عربی این کتابها را با اهداف دینی یا تجاری ارسال می کنند و ممکن است بسیاری از اینگونه کتابها نیز بعد از دانلود از اینترنت چاپ شوند.

پربیننده ترین خبرها