"اسنودن جدید"؛ برملا کننده اسناد محرمانه آمریکا

جمعه 24 مهر 1394 - 13:56

یک مقام مسئول در درون سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا"، اسناد محرمانه مربوط به عملیات پهپادهای آمریکایی در سومالی، افغانستان و یمن را برملا کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، یک مقام مسئول همچنین مکانیزم در نظر گرفته شده برای این پهپادهای نظامی به منظور هدف قرار دادن افراد مظنون و اشخاصی را که قرار است، ترور شوند، فاش کرد.

سایت اینترسپت " The Intercept " در همین رابطه اسنادی تحت عنوان "اسناد پهپادها" را منتشر کرد. این اسناد نشان می دهد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با استفاده از این پهپادها اقدام به حذف فیزیکی دشمنان آمریکا کرده است.

اینترسپت The Intercept سایت انتشاراتی آنلاین ا‌ست که در فوریه ۲۰۱۴ میلادی توسط سازمان خبری First Look Media بنیانگذاری شد. این انتشاراتی اخبار و اسناد مربوط به افشاگری‌های ادوارد اسنودن را منتشر می‌کند.

مقام مسئول یاد شده از کارکنان دستگاه اطلاعاتی آمریکا است. وی از بیم تحت تعقیب قرار گرفتنِ افشاکنندگانِ اطلاعات از سوی دولت آمریکا، نام خود را ذکر نکرد. این کارمند به زودی به اسنودن جدید - برملا کننده رسوایی های جدید آمریکا- تبدیل خواهد شد.

وی گفت: افکار عمومی آمریکا حق دارد در جریان این عملیات قرار گیرد که بر اساس آن، مردم در فهرست "کشتار و ترور" بنا به دستور مقامات دولت آمریکا قرار گرفته اند.

اسناد یاد شده در بردارنده دو مجموعه عکس است. این عکسها بطور مشروح عملیات پهپادهای ارتش آمریکا در سومالی و یمن طی سالهای 2011 تا 2013 میلادی را نشان می دهد که تیم کاری محرمانه شماره 48-4 آن را اجرا کرده است.

ادوارد جوزف اسنودن متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۸۳ میلادی، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی است. اسنودن در ژوئن ۲۰۱۳ میلادی اطلاعات طبقه بندی شده‌ای از برنامه‌های فوق سری "اِن‌اس‌اِی" از جمله برنامه شنود پریزم را به نشریات گاردین، نیویورک تایمز و واشنگتن پست لو داد.

اسناد دیگری نیز عملیات این پهپادهای آمریکایی در افغانستان را نشان می دهد که طی آن افراد ناشناخته به عنوان دشمنان آمریکا در حملات هوایی هدف قرار گرفته اند و در نتیجه شمار واقعی غیرنظامیان قربانی شده توسط آمریکا پنهان باقی مانده است.

آمارها نشان می دهد در عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا در شمال شرق افغانستان در طی مدت ژانویه 2012 تا فوریه 2013 میلادی بیش از 200 تن کشته شده اند اما در این میان، فقط 35 تن افراد مورد نظر آمریکا را تشکیل می دادند. ارتش آمریکا معمولا از تمامی افراد کشته شده در حملات هوایی یاد شده به عنوان دشمن یاد می کند. اما شواهد و اسناد موجود نشان داده است که افراد قربانی شده، تروریست نبوده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها