پوتین در سوریه "دست بالاتر" را دارد

پوتین در سوریه
جمعه 24 مهر 1394 - 21:08

براساس یک نظرسنجی جدید، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها عقیده دارند اقدامات ولادیمیر پوتین در سوریه به نسبت اقدامات همتای آمریکایی‌اش در این کشور قدرتمندتر بوده و پوتین در سوریه "دست بالاتر" را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از (ایسنا)، آمریکایی‌ها در نظرسنجی که از سوی شبکه فاکس نیوز انجام شده باراک اوباما، رئیس جمهوری کشورشان را به نداشتن راهبرد مشخص برای سوریه متهم کرده‌اند.

براساس این نظرسنجی 53 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه "دست بالاتر" را در سوریه دارد و در مقابل تنها 22 درصد از آمریکایی‌ها معتقد بودند که اوباما کنترل اوضاع سوریه را در دست دارد.

از طرف دیگر 70 درصد دیگر از آمریکایی‌ها نیز گفتند که احساس می‌کنند دولت کشورشان راهبرد روشنی برای مقابله با گسترش تروریسم در سوریه ندارد.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که آمریکا به رغم یک سال بمباران اهداف گروه تروریستی داعش در سوریه هنوز نتوانسته است آسیب جدی به این گروه وارد کند.

اما در سوی دیگر روسیه نیز به رغم آنکه از اواخر سپتامبر بمباران مواضع این گروه را در سوریه آغاز کرد تاکنون توانسته صدها مورد از تاسیسات و مقرهای آنها را از بین ببرد.

نظرسنجی فاکس نیوز مشخص کرد که تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها دیگر ادعاهای واشنگتن در خصوص سوریه را باور نمی‌کنند. در این نظرسنجی 46 درصد گفتند که اقدامات روسیه در سوریه نشان می‌دهد که این کشور قدرتمند و زیرک است.

از طرف دیگر فقط 29 درصد نیز گفتند که موافق موضع اوباما در خصوص اینکه روسیه در سوریه ضعیف و مستاصل است، هستند.

همچنین تعداد کسانی که معتقدندند تحولات سوریه برای امنیت ملی آمریکا مهم است، افزایش چشمگیری داشته است. 61 درصد آمریکایی‌ها در این نظرسنجی چنین عقیده‌ای را داشتند در حالی که نظرسنجی مشابهی در سال 2013 نشان داده بود تنها 48 درصد آمریکایی‌ها چنین عقیده‌ای را دارند.

براساس نظرسنجی فاکس نیوز، اکثر آمریکایی‌ها عموما نسبت به سیاست خارجی کشورشان ناراضی هستند. 52 درصد از پاسخگویان این نظرسنجی می‌گویند باراک اوباما یک رهبر ضعیف و فاقد قاطعیت در عرصه بین المللی است.

این نظرسنجی فاکس نیوز از تاریخ 10 اکتبر تا 12 اکتبر با پرسش از 1004 نفر از آمریکایی‌های نقاط مختلف این کشور انجام شده است.

همچنین نتایج نظر سنجی صورت گرفت توسط روزنامه دیلی اکسپرس نشان می دهد که 71 درصد از شرکت کنندگان عملیات هوایی روسیه در سوریه را تایید میکنند.
 

پربیننده ترین خبرها