آل خلیفه؛ دوستی با صهیونیستها عیب نیست!

آل خلیفه؛ دوستی با صهیونیستها عیب نیست!
شنبه 25 مهر 1394 - 12:13

مسؤولان نظام حاکم در بحرین همواره تلاش کرده‌اند که روابط دوستانه آنان با صهیونیستها کاملا محرمانه باشد، آن هم برعکس حکام قطر که این روابط دوستی را آشکار می‌سازند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الاخبار" لبنان با اعلام این موضوع در مطلبی تأکید کرد: روابط "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین با اسرائیل کم کم در حال افشا است. آن هم پس از در آغوش گرفتن شماری از شخصیتها و نمایندگان ارشد سازمانها صهیونیستی در آمریکا در فوریه 2010.
الاخبار افزود: "هدی عزرا نونو" سفیر یهودی بحرین در واشنگتن در سال 2010 ترتیب این دیدار را داد. البته قرار بود این ملاقات محرمانه باقی بماند. وزیر خارجه بحرین در این ملاقات با اعضای بارز ایپک و کمیته یهودی آمریکایی و سازمان بنی برت و نماینده کمیته آمریکایی یهودی مبارزه با رسوایی و شماری از شخصیتهای با نفوذ صهیونیستی در آمریکا دیدار کرد. این ملاقات در مقر جنبش یهودی "حباد" انجام شد.
اما رسانه‌های عبری با افشای این دیدار اظهارات خلیفه را در ملاقات با صهیونیستها منتشر کردند که گفته بود: "همه باید درک کنند که حضور اسرائیل در منطقه خاورمیانه تاریخی است و تا ابد باقی خواهد ماند، و هنگامی که دیگران این واقعیتها را دریابند دوستی کشورهای منطقه و اسرائیل آسان خواهد شد."
"ابراهیم شریف" فعال زندانی بحرینی در آن زمان این دیدار را تلاشی برای عادی سازی تدریجی روابط با اسرائیل توصیف کرده بود.
البته به نظر می آید که بذر این ملاقات در جریان دیدار خالد بن احمد با "تزیپی لیونی" وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی در سال 2007 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کاشته شده بود.
"سلمان بن حمد آل خلیفه" ولیعهد بحرین هم 16 ژوئیه 2009 در مطلبی در روزنامه واشنگتن پست، نوشت: "اعراب باید با اسرائیلی ها گفتگو کنند". این مطلب باعث شد که رسانه های صهیونیستی بحرین را نامزد اصلی فعالیت کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با این رژیم معرفی کنند.
پادشاه بحرین نیز اخیرا در نیویورک دیدارهایی را با خاخام های اسرائیلی و شخصیتهای مهم لابی صهیونیستی در آمریکا داشت. در هفته آخر سپتامبر گذشته نیز نمایندگان دولت بحرین با یکی از معابد یهودی در واشگتن توافق کردند که در زمینه مبادله دانش و تجربیات و هیئتها با یکدیگر همکاری کنند.

پربیننده ترین خبرها