"جمعه خشم"؛ انتفاضه قدس ادامه می‌یابد + فیلم

شنبه 25 مهر 1394 - 13:25

بیره اشغالی(العالم) – فلسطینیان در حال گام برداشتن در مسیر بیرون راندن اشغالگران صهیونیست هستند، فلسطین در روز تظاهرات "جمعه خشم" از شمال تا جنوب شعله ور شد تا فلسطینیان ثابت کنند قدس خط قرمز است و هر گونه خدشه به آن از سوی اشغالگران صهیونیست درهای جهنم را به روی این رژیم خواهد گشود.

"سماح الکحله" خبرنگار شبکه العالم از بیره اشغالی گزارش داد، صهیونیست ها در ادامه جنایتهای خود و سرکوب انتفاضه جدید ملت فلسطین، دو جوان فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

یکی از این دو در جریان درگیری نزدیک پست بازرسی "بیت فوریک" در شرق شهر "نابلس" در کرانه باختری و دیگری در شهر "الخلیل" به بهانه تلاش برای حمله با سلاح سرد به یک سرباز صهیونیست به ضرب گلوله صهیونیستها به شهادت رسید.   
شهرهای جنین در شمال تا الخلیل در جنوب کرانه باختری روز جمعه شاهد تظاهرات گسترده با نام "جمعه خشم" بود. بزرگترین تجمع و تظاهرات فلسطینیان در این روز در شهر بیره برگزار شد شهری که ورودی شمالی آن صحنه نبرد دایمی با ارتش صهیونیستی است. 
"احمد مجدلانی" رییس جبهه مبارزه مردمی فلسطینی به خبرنگار شبکه "العالم" گفت: مردم فلسطین به ویژه گروه ها و شخصیتهای سیاسی با این خیزش مردمی همراه شدند تا خشم خود را در برابر اشغالگران به نمایش گذاشته و اقدام های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را به چالش بکشند.
تظاهرات در مناطق تماس با ارتش صهیونیستی به درگیری هایی منجر شد که در جریان آن دهها فلسطینی به ضرب گلوله های جنگی و پلاستیکی زخمی و یا به خاطر استنشاق گاز سمی دچار خفگی شدند.
ارتش صهیونیستی برای مقابله با تظاهرات "جمعه خشم" با استقرار گسترده نیروهای خود و همچنین با خشن ترین ابزار به سرکوب جوانان فلسطینی مبادرت کرد اما این اقدام بر عکس، عزم آنان را برای مقابله با اشغالگران بیشتر کرد.      
یکی ازشرکت کنندگان در تظاهرات جمعه خشم گفت: آمده ایم تا به جهان عرب ثابت کنیم انتفاضه ما ادامه دارد، از سرزمین، قدس و مسجد الاقصی دفاع می کنیم. مسجد مقدس مسلمانان که محافظان فلسطینی آن در معرض شکنجه صهیونیست ها قرار دارند، ما آماده ایم که در راه دفاع از مقدساتمان به شهادت برسیم و از هر قطره خونی که از ملت فلسطین بر زمین ریخته شده است، حمایت کنیم.  
علاوه بر تظاهرات و درگیری فلسطینیان با صهیونیستها در کرانه باختری، دو جوان فلسطینی در جریان درگیری در مناطق تماس با نوار غزه نیز به شهادت رسیده و بیش از 60 نفر زخمی شدند، مردم غزه با شرکت در تظاهرات در اعتراض به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی، ادامه انتفاضه را تا رهایی کامل سرزمین های اشغالی مورد تاکید قرار دادند.  
رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی محدودیت هایی برای ورود فلسطینیان زیر 40 سال برای شرکت در فریضه نماز جمعه اعمال کرد و اقدامات امنیتی در این شهر به ویژه محله های شرقی، بخش قدیمی و دیوار حایل را افزایش داد.

10.17

پربیننده ترین خبرها