نخست وزیر روسیه:

داعش نباید در سوریه به قدرت برسد

داعش نباید در سوریه به قدرت برسد
شنبه 25 مهر 1394 - 17:45

العالم - نخست وزیر روسیه تاکید کرد که مسکو در سوریه از منافع خود دفاع می کند و نمی خواهد داعش در این کشور به قدرت برسد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " دیمیتری مدودیف" نخست وزیر روسیه در گفت وگو با شبکه "روسیه 24" گفت: روسیه در سوریه از منافع ملی خود دفاع می کند نه از افرادی خاص، و باقی ماندن بشار اسد در قدرت، برای مسکو یک اصل اساسی نیست.

وی با تاکید بر عدم دخالت دیگر کشورها در تعیین سرنوشت سوریه، گفت: سرنوشت ریاست جمهوری سوریه را ملت سوریه تعیین می کند.

مدودیف با اشاره به ضرورت حل و فصل سیاسی مساله سوریه با رایزنی روسیه، آمریکا و با حضور کشورهای خواهان برقراری صلح و ثبات در سوریه و منطقه، گفت: ما نمی خواهیم داعش در سوریه به قدرت برسد، نظام سوریه و تقسیم قدرت در این کشور باید متمدن و مشروع باشد و این امور باید بحث و بررسی شود.

نخست وزیر روسیه گفت: روسیه گام نخست را در مسیر گفت وگو و رایزنی در این زمینه برداشته است و اینک نوبت آمریکاست که در جهت مبارزه با تروریسم در سوریه وارد میدان شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت آمریکا اینک به این علت مورد سرزنش قرار گرفته که، کارهایی می کند که نباید آن را انجام دهد؛ دچار ضعف و تردید و بی کفایتی شده است و به سادگی تدابیر لازم را برای دفاع از اولویت ها اتخاذ نمی کند.

نخست وزیر روسیه گفت: اقدامات ائتلاف بین المللی غربی به سرکردگی آمریکا علیه داعش تاکنون نتایج قابل توجهی نداشته و همه یقین دارند که مبارزه این ائتلاف علیه داعش تقریبا بی نتیجه بوده است و تنها حضور روسیه اوضاع را متحول کرده است.

 ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها را در سوریه به ویژه داعش از روز چهارشنبه گذشته (8 مهر) آغاز کرد که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست ها وارد شده و در روزهای اخیر نیز ارتش سوریه و نیروهای متحد این کشور با انجام چندین عملیات زمینی مواضع زیادی را از دست تروریست ها در استانهای حلب، ریف دمشق، حما، ادلب، لاذقیه و درعا آزاد کرده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها