جنایت داعش در قطیف؛ واکنش به شکست در بیجی؟

جنایت داعش در قطیف؛ واکنش به شکست در بیجی؟
شنبه 25 مهر 1394 - 18:38

یک نویسنده عربستانی احتمال داد که جنایت داعش در حمله به حسینیه‌ای در سیهات قطیف، در واکنش به شکست این گروه در بیجی و هلاکت عده‌ای از سران سعودی داعش رخ داده باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " فؤاد ابراهيم" نویسنده عربستانی، این مساله را که مسئولان سعودی عامل جنایت سیهات در قطیف را فردی روان پریش دانستند، تلاشی ناکام از سوی آنان برای خنثی کردن آثار تحریک آمیز حمله سیهات و نفی مشارکت شاخه سعودی داعش در این حمله دانست.

ابراهیم از لحن تحریک آمیز عربستان سعودی در سطوح مختلف انتقاد کرد و در توییتر خود نوشت: فقط در این کشور است که فرد تحریک کننده به حملات، استاد دانشگاه و خطیب مسجد و از دست اندرکاران آموزشی است و با این حال، همه آن ها کاملاً وقیحانه نقش تحریک آمیز خود را انکار می کنند.

این نویسنده عربستانی، مطبوعات این کشور را صرفاً تریبونی برای آل سعود دانست که برای دستیابی به یک دستاورد امنیتی برکشتن مجرم تاکید دارد، اما درعین حال، شهادت و زخمی شدن دیگران را نادیده می گیرد.

به عقیده این نویسنده عربستانی، اختلال عقلی پدیده ای رایج در میان حکام آل سعود است و با توجه به کثرت مجرمان روان پریش، حکام آل سعود باید از نظر روانی معاینه شوند.

فؤاد ابراهیم احتمال داد که جنایت داعش در واکنش به پیروزهای بیجی باشد، و دراین باره نوشت: بعید نمی دانیم که جنایت داعش در سيهات، در واکنش به شکست این گروه در بیجی و هلاکت شماری از سرکرده های سعودی داعش باشد.

وی ادامه داد: رژیم سعودی با به کارگیری رسانه ها و نهادهای آموزش و سرویس های امنیتی و دستگاه قضایی خود، بر جنایت های تروریستی خود از الدالوه گرفته تا سیهات سرپوش می گذارد و همه این اقدامات به این سرویس ها اجازه اقدامات تحریک آمیز می دهد و داعش مسئولیت اجرای حملات را برعهده دارد.

پربیننده ترین خبرها