برای فشار بر صهیونیست‌ها؛

خالد مشعل دست به دامان پوتین شد

خالد مشعل دست به دامان پوتین شد
شنبه 25 مهر 1394 - 19:54

العالم - رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از روسیه خواست؛ رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا به تجاوزگری در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "خالد مشعل"‌، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تماس تلفنی با "میخائیل بوگدانف"، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه و شمال آفریقا، ضمن تشریح جزئیات تجاوزات و اقدامات خشونت آمیز نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، قدس و نوار غزه، خواهان اعمال فشار روسیه بر مقامات صهیونیست برای توقف اقدامات تجاوزکارانه علیه مردم فلسطین و مقدسات آنها شد.

به نوشته سایت اینترنتی جنبش حماس، مشعل در این تماس تلفنی تاکید کرد که اقدامات رژیم اسرائیل، یهودی سازی مسجدالاقصی و کشتار کودکان و زنان بی گناه باعث بروز خشم مردم فلسطین و انتفاضه جدید آنها شده است.

بوگدانف نیز آزردگی خاطر خود را از رویدادهای اخیر در اراضی فلسطین بیان کرد و وعده داد که روسیه تلاش خود را در این خصوص به کار خواهد گرفت.

در چند هفته اخیر، پافشاری یهودیان تندرو برای ادامه یورش به مسجد الاقصی با حمایت نظامیان صهیونیست باعث تشدید تنش در کرانه باختری و مناطق شرقی قدس و بروز درگیری میان جوانان خشمگین فلسطینی و نظامیان صهیونیست شده است.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، نظامیان صهیونیست از ابتدای ماه اکتبر جاری تا کنون، 41 فلسطینی از جمله 7 کودک و یک مادر را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسانده اند.

پربیننده ترین خبرها