بهانۀ عجیب هواپیمایی تونس برای حجاب‌ستیزی +عکس

بهانۀ عجیب هواپیمایی تونس برای حجاب‌ستیزی +عکس
شنبه 25 مهر 1394 - 21:33

العالم - خطوط هواپیمایی تونس در بیانیه‌ای رسمی از ادعای جنجالی وزیر حمل و نقل این کشور درخصوص کاهش 30 درصدی شنوایی زنان محجبه، دفاع کرد!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت هواپیمایی تونس اعلام کرد که کمیته داخلی این شرکت تاکید کرده که نتایج بررسی و معاینات دقیق کارشناسان پزشکی پرواز بیانگر آن است که حجاب تیم پرواز، می تواند شنوایی آنها را کاهش دهد. 

سایت "سی ان ان" عربی به نقل از بیانیه این شرکت نوشت: در شرایط فشار هوای ناشی از ارتفاع هواپیما از سطح زمین، زنان محجبه ای که گوششان پوشیده است، قادر به شنیدن برخی صداها از جمله آژیر هشدار و فرمان های صادره در نگام تخلیه اضطراری مسافران نیستند!

این درحالی است که هفته گذشته "محمود بن رمضان"، وزیر حمل و نقل تونس در اظهاراتی جنجالی تصریح کرد که حجاب زنان مهماندار هواپیما 30 درصد شنوایی آنها را کاهش می دهد.

وی در واکنش به اخراج یک مهماندار محجبه خطوط هوایی تونس، این سخنان را مطرح کرد؛ سخنانی که اعتراض گسترده مسلمانان این کشور را برانگیخت. برخی از کاربران با انتقاد شدید از وزیر تونسی، تاکید کردند که مهمانداران زن در خطوط هوایی بزرگ و مشهور در بسیاری از کشورهای اسلامی می توانند حجاب داشته باشند و آن شرکت ها به مراتب بیش از شرکت هواپیمایی تونس به استانداردهای ایمنی توجه دارند، اما حجاب را موجب کاهش شنوایی ندانسته اند.

عده ای از کاربران هم "کشف" مهم وی را مستحق دریافت جایزه نوبل پزشکی از سوی وزیر تونسی دانسته اند!

"نبیله الجلولی" مهماندار محجبۀ خطوط هوایی تونس، چندی پیش به دلیل داشتن حجاب از کار اخراج شد. مسئولان هواپیمایی تونس، مدعی شده اند که اخراج وی به دلیل تاثیر حجاب او بر امنیت مسافران صورت گرفته است(!)

دستگاه قضایی تونس یک هفته پیش با صدور حکمی مدیران "تونس‌ایر" را موظف کرد به این بانوی محجبه اجازه دهند که به سر کارش بازگردد؛ اما آن‌ها با ادعای این که این زن مهماندار محجبه، قوانین این شرکت را نقض کرده، تاکنون از اجرای  این حکم سر باز زده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها