ساعت صفر برای عملیات آزادسازی حلب+فیلم

يکشنبه 26 مهر 1394 - 10:06

ریف حلب، العالم ـ نیروی زمینی ارتش سوریه توانست پس از عملیاتی گسترده از چندین محور و با حمایت هوایی جنگنده‌های سوری و روسی، بر چندین منطقه ریف حلب در جنوب و جنوب غربی تسلط یابد.

 به گزارش "ربیع کلاوندی"خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، حمله ارتش و یورش همه جانبه نیروهای نظامی سوریه به گروه های تروریستی در شهر حلب، این بار با عنوان "یورش نهایی" آغاز شد.
ارتش سوریه که در صدد پاکسازی ریف جنوب غربی شهر حلب از گروههای مسلح جبهه النصره و احرار الشام است، پس از تسلط یافتن بر روستای تل النعام در ریف شرقی، در اولین ساعات صبح ،درگیری گسترده ای را آغاز کرد.

یک سرباز سوری در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: ارتش برخی از مناطق تپه های استراتژیک ریف حلب جنوبی را مسیر امداد سانی افراد مسلح بود، به کنترل خود در آورد و عملیات ارتش همچنان در مسیر حلب – دمشق ادامه دارد.

ارتش سوریه هم چنین توانست بر چندین تپه و روستا در ریف حلب تسلط یابد که خان طومان، تل الشغیب، الوضیحی و تله عزان از جمله محورهای این عملیات بودند و حملات همزمان هوایی روسیه و سوریه موجب شد تا نیروهای زمینی بتوانند پیشروی کرده و بر روستاهای حدادین، مداجن زیتونه، الملیحه، عبطین، قلعه نجم و تله الشهید تسلط یابند.

یورش نهایی از 4محور

خبرنگار العالم از ریف حلب گزارش داد: عملیات "یورش نهایی" ارتش سوریه در حلب از چهار محور آغاز شده است.
یک سرباز سوری گفت: ارتش عملیات نظامی خود را از حلب با حمله به افراد مسلح آغازکرده تا نابودی همه افراد مسلح حملات خود را پایان نخواهد داد.

قطع خطوط امدای گروه های مسلح

ارتش خطوط امداد رسانی گروه های مسلح در ریف جنوب غربی حلب را نیز مسدود کرد.

از نظر استراتژی تسلط یافتن بر این تپه ها چندین خطوط امدادرسانی افراد مسلح در ریف جنوب غربی حلب را قطع می کند و سرآغازی برای عملیات ارتش سوریه در مسیر بین المللی حلب و دمشق خواهد بود.

"ربیع کلاوندی" گزارشگر العالم در سوریه گفت: این حمله همان چیزی بود که شهروندان شهر حلب مدتها منتظر آن بودند و در اولین روز عملیات، ارتش توانست با تسلط بر چندین روستا و مزارع و تپه های استراتژیک ریف حلب جنوبی بر گروه های مسلح چیره شود و این عملیات تا پاکسازی کامل ریف حلب از لوث وجود گروههای مسلح ادامه خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها